בקצרה:
  • עדכוני מראה ומערכות של אמצע החיים ל-508
  • מנוע היברידי-נטען יספק 180 כ"ס
  • מתי בישראל? עדיין לא ברור
מלך האריות: פיז'ו עדכנה את ה-508, המשפחתית הגדולה בת החמש. מתיחת הפנים התמקדה במראה, מערכות מתקדמות ויחידת הנעה היברידית-נטענת נוספת על זו הקיימת בדגם היוצא. עדיין לא הוחלט מתי יגיע ארצה הדגם המעודכן.
למעשה, ה-508 זכתה לחזית חדשה כמעט לגמרי, עם סבכה קדמית משולבת בפגושים ויחידות תאורה קדמיות חדשות צרות מבעבר, כעת עם תאורת מטריקס-לד כסטנדרט. סמל המותג מלפנים הוחלף בעדכני של היצרנית ומאחור החליף שם המותג את הלוגו המוכר. גם כאן, יחידות התאורה התחדשו.
בתא הנוסעים יש מסך מגע חדש בגודל דומה ("10), אך עם מערכת הפעלה חדשה שאמורה להיות ידידותית יותר למשתמש. בנוסף הוחלף בורר ההילוכים לגרסה קטנה יותר, דומה לזה של ה-2008 וה-308. היצרנית מבטיחה שיפור באיכות החומרים וקישוריות אלחוטית לסלולר, לצד מערכת ניווט מקוונת מבית "טום טום". לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) יציע מספר מצבי תצוגה חדשים, כולל מערכת חדשה לראיית לילה שהגיעה מדגמי DS. במושבים הקדמיים יוצעו שלוש תכניות עיסוי חדשות, שיצטרפו אל חמש התכניות הקיימות.
היצע מנועי הבנזין יכלול את מנוע 3 הצילינדרים המוכר של היצרנית, בנפח 1.2 ליטרים ובהספק של 130 כ"ס, אך ללא המערכת המיקרו-היברידית שהוצגה ב-3008. מנוע ה-1.6 ליטרים בהספק של 180 כ"ס לא יוצע עוד, אך במקומו תוצע יחידה היברידית-נטענת בהספק זהה - שתצטרף ליחידה הנטענת החזקה יותר, בהספק של 225 כ"ס. בשני המקרים תוצע סוללת 12.4 קוט"ש, אך היצרנית לא מפרסמת את נתוני הטווח החשמלי שצפויים להיות דומים לאלו של הדגם הנוכחי, כ-60 ק"מ. כל המנועים יוצמדו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
בפסגת ההיצע תהיה גרסה היברידית-נטענת בהספק של 360 כ"ס עם הנעה לכל הגלגלים, באמצעות מנוע חשמלי נוסף שיותקן מאחור.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות הגדולות נמצאת במגמת התכווצות בשנים האחרונות, אך מגלה סימני חיים בזכות דגמים חשמליים - בעיקר טסלה מודל 3, אך גם יונדאי איוניק 6, פולקסווגן ID.7 ודגמים סיניים מתוצרת ניו, BYD ואחרות. בפיז'ו עדיין לא ביצעו את המעבר המתבקש, ובינתיים מסתפקים בעדכון שגרתי לדגם הוותיק. האם זה יספיק על מנת לשפר את ביצועי המכירות? לא בטוח.