בקצרה:
  • מזראטי גראן טוריסמו תציע: בנזין או חשמל
  • ייצור הדגם הקודם הופסק לפני שלוש שנים
  • תעלה על הכביש רק בשנה הבאה
ביצועים בשקט: מזראטי ממשיכה בחשיפה חלקית של גראן טוריזמו חדשה, הצפויה להגיע לאולמות תצוגה רק ב-2023, ארבע שנים לאחר הפסקת ייצור הדור הקודם והוותיק ששווק ללא שינוי בעל משמעות מ-2007 עד 2019. הפעם היא תוצע גם בגרסה חשמלית המכונה פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית), שם שמזראטי תצמיד מעתה לכל הגרסאות החשמליות.
מערכת ההנעה כוללת שלושה מנועים חשמליים, שניים שיחוברו ישירות לכל גלגל מאחור ואחד לסרן הקדמי. אבל גולת הכותרת היא ההספק המרבי המשוקלל של השלושה: כ-1,200 כ"ס. והביצועים בהתאם. הזינוק ל-100 קמ"ש יארך 2.7 שניות, בדרך למהירות מרבית יוצאת דופן לרכב חשמלי (ומרוקנת סוללות בקצב מפחיד) של יותר מ-320 קמ"ש.
לשם השוואה פורשה טייקן טורבו S תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-2.8 שניות והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-260 קמ"ש. טעינה מהירה דרך שקע המוצב בפינה השמאלית של הפגוש האחורי, תאפשר תוספת כ-160 ק"מ בתוך כ-10 דקות.
יש גם בנזין: לצד מערכת ההנעה החשמלית צפויה מזראטי להציע גם מנועי בנזין, ככל הנראה V6 כפול-מגדשים חדש המכונה נטונו (Nettuno - נפטון) עם צמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר, המוכר מה-MC20 ומהגרקלה. כמו ברכב הפנאי, החיבור יהיה ככל הנראה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אבל בשונה ממנו, יתכן ומזראטי תציע כאן גם גרסת הנעה אחורית טהורה לצד כפולה-קבועה.
בתמונות ובסרטון החדשים שמפרסמת מזראטי נראית המכונית ללא מדבקות הסוואה, עם מראה דומה למדי לדגם המוחלף ולקו העיצוב העדכני של היצרנית. עם חרטום קלאסי ארוך, יחידות תאורה צרות וכמובן סבכה ענקית עם סמל הקלשון ושלושה כונסי אוויר בכנפיים הקדמיות. תא הנוסעים יהיה בתצורת 2+2, עם צמד מושבים אחורי שיתיאמו בעיקר לילדים לנסיעות קצרות.
מה אנחנו חושבים: מזראטי סובלת כבר שנים רבות מהיצע דגמים מיושן ולא השקיעה מספיק בפיתוח דגמים עתידיים. נזכיר כי עוד ב-2019 הצהירה כי תציג קופה חשמלית כמחליפה לגראן טוריסמו, שאמורה הייתה להגיע לאולמות תצוגה ב-2020. זה לא קרה, ויקרה רק (יש לקוות) שלוש שנים מאוחר מהמתוכנן.
אז כן, גראן טוריסמו חדשה יכולה לשפר מעט את מצבה של היצרנית, עם ביצועים יוצאי דופן שללא ספק יתרמו למיצובה ותדמיתה. אבל כדי לשרוד בשנים הבאות ולהצדיק את המשך חייה בקונצרן סטלנטיס, מזראטי תידרש להרבה יותר מכך.