בקצרה:
  • יונדאי תשווק בישראל גרסאות היברדיות לטוסון ולקונה
  • גם המיניוואן סטאריה ינחת כאן בקרוב
  • דגמי חטיבת הביצועים לא יעשו עלייה בקרוב
סיוע חשמלי: השנה החולפת תסתיים בשיא מכירות רכב חדש בישראל. גם עבור יונדאי, המותג הנמכר ביותר בעשור האחרון (למעט 2015), תהיה זו שנת שיא עם 43 אלף כלי רכב שהעלתה על הכביש. ביבואנית מעוניינים לשמר את המומנטום ולמרות שהטבת המס לרכבים היברידיים תבוטל בתחילת השנה, ביונדאי מתכננים להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים וישיקו כאן גרסאות היברידיות לרכבי הפנאי טוסון וקונה במהלך הרבעון השני של השנה.
במקרה של הקונה מדובר בגרסה ששווקה כאן בעבר ותחזור לאולם התצוגה לאחר מתיחת פנים. עם אותו מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) ומנוע חשמלי (43.5 כ"ס) המעבירים לגלגלים הקדמיים 141 כ"ס דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 11 שניות, 3.3 שניות יותר מגרסת הבנזין המוגדשת (1.6 ליטר, 198 כ"ס).
בנוסף תנחת כאן גם גרסה היברידית לטוסון, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (60 כ"ס) עם הספק של 230 כ"ס בחיבור לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. הביצועים טובים משמעותית מגרסת הבנזין ללא הסיוע החשמלי, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8 שניות (0.8 שניות פחות) וגם צריכת הדלק צפויה להיות נמוכה יותר. באירופה משווק הטוסון ההיברידי גם עם הנעה כפולה קבועה, אך ספק אם היא תשווק כאן. גם הגרסה ההיברידית נטענת לא צפויה לנחות כאן בקרוב.
המיניוואן מתחדש: יונדאי גם תנחית כאן את הסטאריה, מיניוואן עדכני שיחליף את ה-i800 הוותיק אחרי 14 שנות שירות. הוא יתבסס על פלטפורמת דגמי הנוסעים של היצרנית עם עיצוב ייחודי ותא הנוסעים עם מקום לשמונה. על ההנעה אחראי טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר המוכר של היצרנית עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
לקראת סוף השנה תגיע ארצה גם האיוניק 6 עם עיצוב בהשראת הפרופסי קונספט, בסיס הפלטפורמה הייעודית של הקונצרן (E-GMP) המשותפת לאיוניק 5. עוד על הכוונת נמצא הבאיון, רכב הפנאי הקטן של היצרנית באירופה, שיתמודד כאן מול מתחרים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק.
אין N: חטיבת הביצועים של יונדאי צעירה אומנם וסוגרת כעת חמש שנים להיווסדה, אבל ההיצע בעולם כולל לא פחות מחמישה דגמים: i30N, וולוסטר N, קונה N, אלנטרה N ו-i20N הזוכים לתשבוחות גדולות מכלי תקשורת בעולם.
אנחנו לעומת זאת, לא נזכה לשבת מאחורי אף אחד מחמשת הדגמים הנחשקים הללו, לפחות לא במהלך השנה הקרובה. לפני כשלוש שנים שיווקה כאן היבואנית את ה-i30N, אך אז היא הוצעה רק עם תיבה ידנית - מה שהגביל את פוטנציאל המכירות, אך לאחר מתיחת הפנים שעברה נוספה גם אפשרות לתיבה כפולת מצמד (שמונה יחסים) שתגדיל משמעותית את פוטנציאל המכירות.
מה אנחנו חושבים: הרחבת ההיצע הדגמים ההיברידיים היא צעד מתבקש מבחינתה של יונדאי כדי לשמור על מעמדה כמובילת השוק. שכן גם לאחר ביטול הטבות המס למערכות הנעה אלה, צריכת הדלק הנמוכה תהיה יתרון משמעותי לאור התייקרות הבנזין, וגם יאפשר להם להתמודד טוב יותר מול רבי המכר של טויוטה – ראב4 ו-C-HR. גם המינוואן החדש יהיה כניסה מחודשת לקטגוריית מובילי נוסעים הסובלת מכמות מתחרים צנועה מצד אחד וביקושים גדולים מצד שני.
ומה עם חובבי ההגה שמצפים לדגמי הביצועים המוערכים והנדירים כיום בשוק הרכב הרכב? הם יאלצו להמתין בינתיים או לפנות למתחרים.
לדגמי יונדאי בקטלוג iCar