בקצרה:
  • הנסי מציגה משפחתית חשמלית עם 2,400 כ"ס
  • עם שישה גלגלים ומקום לארבעה נוסעים
  • יצור ב-105 יחידות במחיר 9.5 מיליון שקל לפני מסים
פצצת מהירות חשמלית: הנסי, סדנת השיפורים המפורסמת מטקסס, מוכרת בעיקר בזכות השבחת הביצועים של מנועי הבנזין המפלצתיים של מכוניות ספורט וטנדרים אמריקאים. היא גם אחראית על ייצור (מוגבל) של מכוניות על אקזוטיות כמו הוונום GT והוונום F5 שהתמודדו כל אחת בתורה על התואר המהירה בעולם. כעת חושף מייסד החברה, ג'ון הנסי, איורים ראשונים של מכונית חשמלית עתידית המכונה "פרויקט חלל עמוק" (Deep Space) שתהיה שוב טוענת לתואר המהירה ביותר בפלנטה ותיוצר ב-2026.
בראיון לאתר הרכב האמריקאי קאר אנד דרייבר אמר הנסי: "אנחנו בוחנים מנועים חשמליים מאז השקת טסלה, אבל מה שתמיד הפריע לנו הוא המשקל העצמי הגבוה שלהם. כן, מכוניות חשמליות יכולות להיות מהירות כמו מכוניות על אקזוטיות בתאוצה של קו ישר, אבל כשהן נדרשות לבלום או לפנות זה כבר סיפור אחר ואי אפשר לכופף את חוקי הפיזיקה".
הנסי הוסיף כי "חשבנו שאולי המכונית הבאה שלנו לא חייבת להיות דו מושבית וקיצונית כמו ה-F5. אם נקבל את העובדה שהיא לא תשקול פחות מ-1.8 טון, אולי היא יכולה להיות שימושית ליותר משני נוסעים".
ביצועים של מטוס קרב, פאר של מטוס מנהלים: כבסיס תשמש פלטפורמה עשויה קרבון המאפשרת קשיחות גבוה לצד משקל עצמי נמוך על מנת לצמצם את השפעת הסוללות המכבידות. תא הנוסעים יהיה בתצורה של נהג הממוקם במרכז, מאחוריו שני מושבים לנוסעים ונוסע רביעי בשורה שלישית. כניסה אליו מתבצעת דרך צמד דלתות הנפתחות כלפי מעלה.
הנסי בחר בתצורת הנעת 6X6, עם שישה מנועים חשמליים בהספק 400 כ"ס, כל אחד מחובר לגלגל הסמוך אליו, ותפוקה משולבת של 2,400 כ"ס. לדברי הנסי השימוש בתצורת הנעה זו מאפשר רמת אחיזה גבוהה ב-50% ממכוניות על בעלות ארבע גלגלים ובהתאם הורדה מיטבית של הכוח לאספלט. הנסי לא חושף בינתיים נתוני ביצועים או טווח נסיעה בין טעינות, אבל ניתן לשער שזו תהיה אחת המכוניות המהירות בעולם, ודאי בין אלו המציעות מקום לארבעה נוסעים.
מה אנחנו חושבים: לא בכדי הנסי קנתה לעצמה שם של אחת מסדנאות השיפורים המפורסמות בעולם. מצד אחד היא מציגה באופן קבוע גרסאות ביצועים קיצוניות מיוחד לדגמים שונים בייצור סדרתי. מצד שני היא מייצרת בעצמה מכוניות על אקזוטיות המנפצות שיאי תאוצה ומהירות של יצרניות אריסטוקרטיה אירופאית כמו בוגאטי וקוניגסג.
הפרויקט הנוכחי שלה נראה קיצוני, מיוחד ומבטיח במידה דומה. עכשיו רק נותר לראות את גרסת הייצור הסופי כדי להיווכח האם הבטחות הביצועים אכן יקוימו.