בקצרה:
  • פולסטר 2 תוצע כאן בארבע גרסאות הנעה-מצבר
  • האבזור עשיר, מערכות הבטיחות מתקדמות
  • בניגוד לאירופה, כאן היא יקרה מטסלה מודל 3
5 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: רונן טופלברג)
התשובה לטסלה: פולסטר 2 היא דגם ראשון בייצור סדרתי של חטיבת החשמליות של וולוו-ג'ילי, ומי שנחשבת לתשובה אירופית לטסלה מודל 3. כמה היא עולה? המחירים אותם מפרסמת היום (ד') היבואנית כמעט-זהים להערכת ynet, בתוספת גרסת בסיס ששיווקה עמד בסימן שאלה. יש לציין כי המחירים גבוהים באופן מפתיע מגרסאות מקבילות של המתחרה האמריקאית, בכ-20 עד 35 אלף שקל בהתאם לגרסה. זאת למרות שבמדינות שונות באירופה היא דווקא זולה משמעותית.
פולסטר 2 מבוססת על פלטפורמת CMA (ר"ת Compact Modular Architecture) לא ייעודית, המשותפת לוולוו XC40. למעשה כזו שהוסבה לאכלוס מנוע חשמלי ומצברים במקום מנוע בנזין, ומיוצרת במפעל החברה בסין.
המכונית הראשונה על בסיס ייעודי של המותג תהיה ה-5 שתגיע לאולמות התצוגה רק בעוד שנתיים. עוד נציין כי מתיחת הפנים של ה-2 שהוצגה לראשונה בתחילת 2019, צפויה להיערך בקרוב ותמונותיה כבר פורסמו ברשת.
5 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: רונן טופלברג)
ה-2 קצרה ממודל 3 ב-9 ס"מ (460.5 ס"מ), בסיס הגלגלים שלה - האחראי בין היתר על מרחב המחיה לנוסעים מאחור - קצר ב-14 ס"מ (273.5 ס"מ) והיא גבוהה ב-3.5 ס"מ (148 ס"מ). תא המטען צנוע בכ-140 ליטר (405 ליטר) עם מנגנון פתיחה בתצורת דלת חמישית, בזמן שתא המטען הקדמי מכיל 35 ליטר, 53 ליטר פחות מטסלה.
חשמל שבדי: ה-2 תשווק עם אפשרות בחירה בין ארבע גרסאות מנוע-מצבר. גרסת SR (ר"ת Standard Range) הבסיסית עולה 255 אלף שקל וכוללת מנוע חשמלי קדמי עם 231 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, איטי ב-1.3 שניות מסטלה מודל 3 SR. מצברי 69 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 471 ק"מ 20 ק"מ פחות מהמתחרה הישירה.
5 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: רונן טופלברג)
שאר הגרסאות:
  • גרסת LR (ר"ת של Long Range, טווח גדול) ב-275 אלף שקלים עם מצבר גדול יותר (78 קוט"ש) ומנוע חשמלי קדמי עם 231 כ"ס, טווח נסיעה של 540 ק"מ.
  • גרסה כפולת הנעה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור ו-408 כ"ס ב-295 אלף שקל.
  • גרסת פרפורמנס (335 אלף שקל) עם 476 כ"ס.
בהשוואה לטסלה מודל 3 LR כפולת ההנעה, הפולסטר 2 המקבילה תזנק ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות לאט יותר (4.7 שניות), טווח הנסיעה שלה צנוע ב-120 ק"מ (480 ק"מ). זינוק גרסת הפרפורמנס ל-100 קמ"ש מסתיים ב-4.4 שניות, 1.1 שניות יותר ממודל 3 מקבילה וטווח הנסיעה עומד על 462 ק"מ, כ-90 ק"מ פחות.
עוד נציין שגרסת הביצועים מקבל גם מערך מיתלים שונה עם בולמי זעזועים של אוהלינס בעלי אפשרות כיוון ידנית, בלמים קדמיים גדולים יותר של ברמבו (375 מ"מ לעומת 345 מ"מ) וצמיגי קונטיננטל ספורט קונטקט 6 דביקים על חישוקים גדולים מגרסת הבסיס ("20 לעומת "19).
5 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: רונן טופלברג)
לכל הגרסאות אפשרות בחירה בין שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית, לדברי היצרנית, העוצמתי ביותר אמור לאפשר צמצום למינימום את השימוש בבלמים. טעינה מהירה תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-32 דקות למצברים הקטנים (130DC) ו-37 דקות למצברים גדולים (155DC).
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של כל הגרסאות כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית ("11.2), מצלמות חניה היקפיות, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת שמע של הרמן קרדון, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש קבוע ללא וילון אטימה. ה-2 תצויד בכל מערכות הסיוע לנהיגה של וולוו, לרבות בלימה אוטונומית (לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב (כולל סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונע מעבר לנתיב לא פנוי).
5 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים: פולסטר 2 מסתמנת כחשמלית מסקרנת, עם האיכויות המוכרות של וולוו בסביבת נהג, אבזור ומערכות בטיחות. עד שיגיעו יונדאי איוניק 6, BYD סיל ופולקסווגן ID-אירו, היא עשויה להציב תחרות ראויה לטסלה מודל 3, אירופית ראשונה שמצליחה בכך. כל זאת, למרות שעל הנייר היא סובלת מנחיתות במידות ובביצועים ולא פחות חשוב במחיר, שכן היבואנית בחרה להצמיד לה תג-מחיר גבוה יחסית. מצד שני, במצב השוק של היום, כל מכונית חשמלית שתגיע ארצה תזכה לרוכש. כך שביבואנית לבטח לא חוששים.