בקצרה:
  • נטע GT חשמלית, בעיצוב מרשים ויומרות של ממש
  • תהיה למעשה S סדאן, עם מרכב שונה
  • השיווק בישראל יחל במהלך 2024
מרחיבה את אולם התצוגה: נטע (Neta) הוא מותג רכב סיני חשמלי שפעילותו בישראל תחל בהמשך השנה הנוכחית, ויצטרף למותג איווייס תחת תיק הייבוא של קבוצת בליליוס. ה-GT היא דגם רביעי שלה, אחרי הסופר-מיני הבסיסית V, רכב פנאי U שיתחרה בג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3 וה-S סדאן המתחרה ב-BYD האן EV. מרשים עוד יותר, היא קופה חשמלית ראשונה שמגיעה מסין ואחת הראשונות בעולם, אחרי מזראטי גראן טוריזמו.
כבסיס משמשת פלטפורמת "שנחאי" הייעודית לרכב חשמלי ומשותפת ל-S. היצרנית עוד לא חושפת פרטים טכניים, אבל באתרי רכב בסין פורסם כי היא תוצע בשתי גרסאות הנעה, עם מנוע אחורי בודד ו-230 כ"ס בגלגלים האחוריים, או עם מנוע נוסף מלפנים והנעה כפולה עם כ-460 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי לארוך כ-3.5 שניות בגרסה כפולת הנעה, בעוד טווח הנסיעה יעמוד על בין 400 ל-500 ק"מ בהתאם לגרסה.
3 צפייה בגלריה
נטע S
נטע S
סביבת הנהג תהיה דומה לזו של הנטע S (בתמונה)
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לב.מ.וו סדרה 4 קופה, ה-GT קצרה ב-5.5 ס"מ (471.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-8 ס"מ (277 ס"מ). העיצוב החיצוני מרשים למדי, נטול כל אזכור להצטעצעות סינית, עם כונסי ומסיטי אוויר שונים וידיות פתיחת דלתות נשלפות שמסייעים למקדם הגרר. לפחות בתמונות היא מצוידת בצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S דביקים. תמונות של סביבת הנהג טרם פורסמו, אך היא צפויה להיות דומה ל-S, עם לוח מחוונים דיגיטלי צר, מסך מגע ענק המוצב לגובה הקונסולה המרכזית ומסך מגע נוסף וייעודי לנוסע מלפנים.
מה אנחנו חושבים: נטע היא יצרנית צעירה מאוד שהוקמה אך לפני כשמונה שנים. ולמרות שהיא לא ממש מוכרת, יש לה שאיפות גדולות להתרחבות. בעיקר מבחינת היקפי ייצור, שכן מול 152 אלף המכוניות שמכרה אשתקד, היא מכוונת לייצור מיליון יחידות תוך שנתיים, קצב גידול מהיר בהרבה מהמקובל בתעשייה.
וזה לא רק ייצור בעיקר עבור השוק הסיני, שכן היא מתכוונת להתרחב גם לשווקי המערב (בעיקר אירופה) , לשם היא מייעדת כ-30% מכמות הייצור. עוד מוקדם להתרשם באמת מהיכולות של היצרנית, אבל אין ספק שחשיפת קופה חשמלית לפני כמעט כל יצרנית אחרת, זו תעוזה חיובית שראויה למחמאות. וגם, כמובן, בעיצוב כה מושך עין.