בקצרה:
  • אלא רומיאו ג'וליה וסטלביו מתעדכנים שוב
  • אך מערכות ההנעה נותרו ללא שינוי
  • שיווק מקומי: רבעון שני ב-2023
הלוק החדש: במקום להציג דור חדש מהייסוד ולהגרר לעלויות פיתוח כבדות, אלפא בחרה בעוד מתיחת פנים לג'וליה ולסטלביו הוותיקים, תוך ניסיון למתוח עוד קצת את חייהם ולשמר אותם רלוונטיים ככל שניתן מול מתחרים אירופים עדכניים. השינויים העיצוביים מתמקדים בחזית עם יחידות תאורת מטריקס לד חדשות ופגוש שונה. סביבת הנהג עודכנה אף היא עם לוח מחוונים דיגטלי ("12.3) במקום מחוונים אנאלוגיים, דומה לזה המצוי בטונאלה.
מה נשאר: מערכות ההנעה נותרו ללא שינוי, הרלוונטית לשוק המקומי משלבת בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם 280 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית בג'וליה, כפולה-קבועה בסטלביו. הגרסה המוחלשת למנוע הבנזין (200 כ"ס) לא תשווק עוד.
אלפא גם תפשט את רמות האבזור שיכונו 'ספרינט' לגרסאות הבסיס ו'וולוצ'ה' לבכירה, עם תוספת של גרסה חדשה המכונה 'קומפטציונה' וכוללת גם בולמי זעזועים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
מה אנחנו חושבים: אלפא, כמו שאר המותגים בצלע האיטלקית של קונצרן סטלנטיס, נמצאת בבעיה עם היצע דגמים מוגבל ומיושן שלא ממש מאפשר לה להתמודד מול שלושת המותגים הגרמניים בהם היא רואה מתחרים ישירים. גם הטונאלה, המהווה תוספת סופר-חשובה לקטגוריית הפנאי-יוקרה-קומפקטי, עושה שימוש בבסיס ותיק של ג'יפ אך בינתיים מתקשה להתרומם.
בצד האופטימי נציין כי מי שכיום נמצא בעמדת המנכ"ל הוא ז'אן-פיליפ אימפרטו, מי שנחשב לאחראי על המהפך המרשים שעבר מותג פיז'ו. כך שאת הידע והניסיון בהיפוך המגמה יש לו. אם כי נדמה שבניגוד לפיז'ו, כאן מעורבת יותר פוליטיקה פנימית. כך או אחרת, העדכון הצנוע (מדי) שמוצג כעת הוא לא צעד בכיוון הנכון.