בקצרה:
- איווייז מציבה דגם שני באולם תצוגה ישראלי
- בעיצוב קופה, תוספת אבזור וביצועים
- תג המחיר יעמוד על 219 אלף שקלים
לפני כיותר משנה וחצי חשפה יצרנית הרכב הסינית אייווייז גרסת פנאי-קופה לדגם החשמלי U5 אותו היא שיווקה כבר באותה תקופה בישראל. השם הנבחר היה U6 ומועד נחיתה מקומי נקבע על סוף 2021. זה לא קרה, אבל שיווקו של הדגם מתחיל כעת ומכוניות ראשונות צפויות לעלות על כבישי ישראל בעוד כשלושה חודשים, כשנתיים לאחר הצגת הדגם. בינתיים משחררת היבואנית מידע בדמות מפרט ותמחור ומתחילה במכירה מוקדמת עם צפי לכ-1,500 יחידות בשנה בכל אחד מהדגמים.
ובמה הוא שונה מה-U5 שעליו הוא מבוסס וממנו הוא יקר ב-26 אלף שקלים? ראשית כמובן המראה. ה-U6 הוא רכב פנאי מסוגנן בעיצוב דמוי-קופה שהפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, עם גג משתפל לאחור, כונסי אוויר גדולים יותר מלפנים, חישוקי "20 (לעומת "19), 'חצאיות צד' ומראה שונה ליחידות התאורה ולפגוש האחורי.
ה-U6 ארוך ב-12.5 ס"מ (480.5), רחב בס"מ וחצי (188) ונמוך בכ-6 ס"מ (164 ס"מ) מאחיו הסטנדרטי יותר, בזמן שלשניהם בסיס גלגלים של 280 ס"מ אך ל-U6 תא מטען גדול ב-40 ליטרים (472 בסך הכל). ההבדלים בתא הנוסעים מתבטאים במסך מגע-תפעול גדול יותר ("14.6 לעומת "12.3), לוח מחוונים דיגיטלי שונה ובורר הילוכים בעיצוב מצערת מטוס.
יש גם הבדל ביחידת ההנעה אך הוא מינורי - תוספת של 14 כ"ס ו-218 כ"ס בסך הכלץ. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש מסתיים בתוך שבע שניות, מהר ב-0.8 שניות. סוללת 63 קוט"ש אמורה להספיק לטווח של 405 ק"מ, גם כאן שינוי זניח של 5 ק"מ. קצב הטעינה המהירה נותר ללא שינוי - 90 קילוואט - והמשמעות היא כי בעמדה המתאימה יטען האיווייז מ-20% ל-80% בתוך 35 דקות.
מה אנחנו חושבים: בסופו של יום מדובר בכמעט אותה גברת, אבל עם שינוי משמעותי מאוד באדרת. איווייז U6 מציג מראה מרהיב לא רק בהשוואה ל-U5 (הנאה לכשעצמו), אלא גם ביחס למתחרים - יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק ואפילו קיה EV6 המעוצבת והיקרה. התוספת המשמעותית למחיר אמנם מרחיקה אותו מקהל היעד העממי של המותג, ובוודאי שמציי הרכב, אך תאפשר ליבואנית לפנות לקהל שונה, כזה שמחפש את הסגנון הייחודי ומוכן לשלם בהתאם. רק חבל שהתוספת לביצועים מינורית ולא הולמת את המראה הדרמטי.