• בקצרה:
  • יצרנית האייפון והפלייסטיישן מציגה דגם שלישי
  • השניים הקודמים לא הגיעו עדיין לייצור
  • סדנת פינינפארינה חתומה על העיצוב
פוקסקון (Foxconn), יצרנית האלקטרוניקה הטייוואנית החתומה כבר שנים על מוצרים מוכרים לנו היטב כמו האייפון של אפל, גוגל פיקסל, מוצרים של שיאומי, קונסולת המשחקים פלייסטיישן של סוני ו-Xbox של מיקרוסופט, מרחיבה את עיסוקה בעולם המוטורי.
את זה היא עושה בעזרת חברת הבת "פוקסטרון" (Foxtron), שהוקמה כשת"פ עם קבוצת "יולון" הסינית, המחזיקה בבעלות על שני מותגים מקומיים לא מוכרים בשם "לוקסגן" ו"טובי", ואחראית על הרכבת חלק מדגמי מיצובישי, מרצדס וג'ילי בסין. ניסאן היפנית אף רכשה 25% ממניות "יולון" והקימה עימה את "יולון-ניסאן מוטור", המייצרת דגמי ניסאן בסין.
על חשיפת הדגם לציבור אחראית לא אחרת מסדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה, מי שחתומה על דגמים אייקונים ומעוצבים כגון אלפא רומיאו בררה, פיג'ו 406 קופה ומספר גדול של דגמי פרארי.
הדגם החדש עונה לשם Model B ומשתלב בקטגוריית המשפחתיות-קומפקטיות. הוא גם מצטרף לשני דגמים קודמים שהוצגו בעבר על ידי החברה - Model C (רכב פנאי קומפקטי) ומודל E (מכוניות יוקרה) ואוטובוס עירוני בשם המפורש Model T. פרטים טכניים עוד לא נחשפו (יפורסמו ב-18.10) אך ה-B יבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם MIH. לדברי היצרנית, היא מתאימה למספר קטגוריות הודות ליכולת התאמה. לרבות דגמי פנאי גדולים, מיניוואנים ומשפחתיות האצ'בק.
מה אנחנו חושבים: פוקסקון היא יצרנית ענק בתחום האלקטרוניקה אבל תחום הרכב הוא עניין אחר לחלוטין מבחינת מורכבות הייצור, כפי שגילו לא מעט יצרניות צעירות בתחילת דרכן. גם כאשר מדובר ברכב חשמלי פשוט יחסית. לא במקרה מתעכבות סוני ואפל, שתיים שהצהירו על כוונתן, בכניסה לשוק הרכב. אז נכון, לפוקסטרון יש יתרון מסוים עקב השת"פ הקיים עם יצרנית סינית וכמובן ייצור דגמים מוקדמים, אבל זו עדיין לא ערובה לרכב מוצלח. נמתין.