קונצרן הרכב טויוטה, המאגד את המותגים טויוטה, לקסוס, דייהטסו והינו (משאיות) ייצר ב-2022 כמעט 10.5 מיליון כלי רכב חדשים, תוך שהוא משווה את מספר המכוניות שיוצרו על פני ארבעת המותגים ב-2021 ומשלים שלוש שנים ברציפות בפסגה. הפער מהמקום השני בו מחזיק קונצרן פולקסווגן, בעבר הגדול בתעשייה, עוד על למעלה מ-2.2 מיליון מכוניות, או 8.3 מיליון כלי רכב על פני רשימת המותגים הארוכה של הגרמנים הכוללת את פולקסווגן עצמה, סיאט, אודי, סקודה, פורשה, קופרה, למבורגיני, בנטלי, ויצרניות המשאיות מ.א.ן, סקניה ונוויסטאר.
טויוטה בלבד ייצרה במהלך אשתקד כמעט 9 מיליון כלי רכב חדשים, בעוד לקסוס הוסיפה כ-625 אלף - ירידה של 18% לעומת 2021. אגב, באירופה בלבד צנחה לקסוס ביותר מ-30% בשנה החולפת. השוק האסייתי הוא החשוב ביותר עבור טויוטה, באופן טבעי, ושם נמכרו 3.3 מיליון כלי רכב חדשים מתוצרתה, עליה נאה של 6% לעומת 2021. את יפן מחשבת טויוטה בנפרד, ושם מכרה כ-1.3 מיליון כלי רכב אשתקד, ירידה של כמעט 13% לעומת 2021. אגב, במזרח התיכון נמכרו כמעט חצי מיליון מכוניות מבית טויוטה, עליה של יותר מ-18% - כמעט 37 אלף מהן בישראל לעומת יותר מ-41 אלף ב-2021.
גם נתוני המכירות לפי 30 מדינות אירופאיות מוכיחים כי טויוטה עשתה עסקים מצוינים ב-2022, שהתאפיינה בשווקים רבים במחסור חמור של מלאי מותגים שונים. לפי האוטומוטיב ניוז המתבסס על נתוני דאטאפורס, דמי טויוטה השונים תפסו 54 מקומות בדירוגי '10 הנמכרות ביותר'. גם כאן מוצאת עצמה פולקסווגן במקום שני ומרוחק עם 37 מקומות ב'עשרת הראשונות', לפני סקודה עם 31 כאלה.
קיה ודאצ'יה סיימו עם 27 ו-26 בהתאמה, לפני פיז'ו (19) ויונדאי עם 17. המותג הקוריאני היה גם אשתקד הנמכר ביותר בישראל עם 42.5 אלף מכוניות חדשות. טסלה המשווקת שני דגמים בעלי פוטנציאל מכירה עצום (מודל 3 ו-y) מצאה מקום בעשירייה הראשונה שמונה פעמים. בישראל סיים מותג הרכב החשמלי האמריקאי את 2022 במקום העשירי.