בקצרה:
  • סמארט תחשוף בקרוב חשמלית שנייה מתוצרתה
  • עם ממדים גדולים עוד יותר, ועיצוב כמו-קופה
  • שיווק מקומי? לא ברור אם יהיה כזה
גדול עוד יותר: ה-3# יהיה דגם חשמלי שני של סמארט, אחרי ה-1#, שייחשף רשמית בחודש הבא בתערוכת שנגחאי. כבסיס תשמש פלטפורמת SEA הייעודית של בעלת הבית ג'ילי, עם מערכת הנעה דומה ל-1#. שתי גרסאות מנוע יוצגו - עם מנוע חשמלי אחורי (כ-270 כ"ס), או צמד מנועים, הנעה כפולה וכ-440 כ"ס.
סמארט שומרת את הפרטים הטכניים להשקה הרשמית, אולם ברור כי הוא גדול מה-1#, הגדולה לכשעצמה בהתחשב בדגמי עבר של המותג. עם תוספת 17 ס"מ לאורך (444 ס"מ) ו-3.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (278.5 ס"מ).
כמו קופה: התמונות והווידאו שנחשפו הם של אב-טיפוס העוטה מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, אבל ניתן להבחין כי החרטום והאחוריים דומים לאלה של האחות הקטנה במשפחה, עם יחידות תאורה לרוחב. למרות שהיצרנית מגדירה אותו "פנאי-כמו-קופה", הצללית דומה לדגמים סטנדרטיים, בשונה מפולקסווגן ID5 למשל. כן נציין שמקדם הגרר נמוך מה-1# (0.27 לעומת 0.29), ולכן טווח הנסיעה עשוי להיות ארוך מ-440 ק"מ שהיא מציעה.
עוד ניתן לשער כי סביבת הנהג תהיה דומה ל-1# עם לוח מחוונים דיגיטלי צר ("9.2), תצוגת נתונים עלית ("10) ומסך מגע ענק ("12.8) לשליטה במערכות. סמארט תשלב גם כאן מערכות בטיחות מתקדמת כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: מאז הושקה על ידי מרצדס בסוף שנות ה-90, סמארט לא ממש התרוממה. אבל נדמה שכעת, תחת השותפות בין מרצדס הגרמנית וג'ילי הסינית, רוח חדשה מנשבת בין קירות הנהלת המותג. עוד מוקדם לקבוע לפני פרסום הפרטים המלאים, אבל ניתן לשער כי הממדים הגדולים עוד יותר של ה-3# והשימוש בפלטפורמה הייעודית והמתקדמת עשויים לאפשר לה להתמודד מול המתחרים בליבת שוק ההרכב החשמלי ללא רגשי נחיתות. חבל רק שבינתיים, מצבו של המותג בשוק המקומי לא ברור.