בקצרה:
- ה-GT3 RS החדשה קבעה זמן הקפה נהדר ברינג
- אלא שלמרות מכלולי מסלול, לא שברה את השיא של עצמה
- תגיע ארצה בתחילת 2023. המחיר: 1.9 מיליון שקל
מלכת הגיהינום: פורשה 911 GT3 RS קבעה זמן הקפה של 6 דקות ו-49.3 שניות במסלול נורבורגרינג (20.8 ק"מ). אלו 10.6 שניות מהר יותר מהזמן שקבעה GT3 רגילה, אבל שש שניות יותר מה-911 GT2 RS שממשיכה להחזיק בתואר המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק".
בזכות האווירודינמיקה: מערכת ההנעה ב-GT3 RS דומה למדי ל-GT3 הרגילה. מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר מפיק רק 15 כ"ס יותר (525 כ"ס) ומחובר לאותה תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד (עם יחס סופי קצר יותר).
השינוי המשמעותי ביתר שסייע לה לקבוע זמן הקפה מהיר כל-כך קשור ליכולת האווירודינמית עם שלל כונסי ומסיטי אוויר המאפשרים כוח הצמדה גבוה פי שלושה מ-GT3 רגילה - 409 ק"ג ב-200 קמ"ש, 860 ק"ג ב-285 קמ"ש – תוך שמירה על חלוקת משקל זהה (70-30 לפנים-אחור) בכל מהירות.
הכנף האחורית בעלת מנגנון המאפשר זווית תקיפה משתנה (וכוח ההצמדה הנגזר ממנה) אוטומטית בהתאם למהירות או באמצעות מתג 'DRS' על ההגה בדומה למכוניות מסלול, עם בחירה בין מצב "מינימום" לצורך צבירת מהירות, או "מקסימום" לטובת כוח הצמדה מרבי. היא גם משמשת כמעצור אוויר אוטומטי בזמן בלימה חזקה, ומסייעת לקצר את מרחק העצירה מ-200 קמ"ש ב-2.5 מטר.
מה עוד צריך לדעת: המתלים הקדמיים ב-RS בעלי גיאומטריה שונה האמורה לסייע להקטין את שקיעת החרטום בבלימות חזקות. מפסקי סרנים הורחבו ב-2.9 ס"מ מלפנים ומאחור ויש אפשרות כיוון לבולמי הזעזועים (באמצעות חוגה על ההגה) עם תשעה מצבי שיכוך ותשעה מצבי החזרה - לסרן האחורי והקדמי בנפרד.
יש גם אפשרות שליטה על מידת ההתערבות של בקרת המשיכה (שבעה מצבים) ועל אופי הפעולה של הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה האלקטרוני בזמן האטה בכניסה לפניה, ובזמן האצה ביציאה ממנה (תשעה מצבים לכל אחד). הצמיגים הם מדגם זהה ל-GT3 (מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R) אבל הם רחבים ב-2 ס"מ, מלפנים 275/35 על חישוקי "20 ומאחור 335/30 על חישוקי "21.
מה אנחנו חושבים: הנורבורגרינג, הנחשב למסלול המאתגר והמורכב ביותר למכונית ספורט, הפך בשנים האחרונות למגרש הביתי של פורשה, בו היא קובעת פעם אחר פעם שיאי מהירות, לרוב היא שוברת את אלה של שהיא עצמה קבעה. יש מי שיראה בכך מערכת משומנת של יחסי ציבור, לא אנחנו. מבחינתנו, שיוותרו על כל קמפיין אחר ויתמקדו רק בשיפור הביצועים על המסלול.