בקצרה:
- הגרסה הספורטיבית למכונית היוקרה חוזרת
- תעלה על הכביש המקומי ארבע שנים לאחר השקתה
- עד הודעה חדשה היא יחידה לחלוטין מסוגה
חוזרת לסיבוב נוסף: אודי מתחילה לשווק בישראל S8 - הגרסה החזקה-ספורטיבית של מכונית היוקרה A8. יש להזכיר כי ה-S8 הנוכחית הוצגה עוד ב-2019, אולם לא שווקה בישראל באופן רשמי. בכל מקרה, גם הדור הנוכחי של ה-A8 עליו היאט מבוססת נחשב ותיק מאוד במונחי תעשיית הרכב (2017), ומתיחת הפנים שעבר לפני כשנה וחצי כללה שינויי עיצוב עדינים בלבד מבחוץ, מערכת מולטימדיה עם ממשק חדש ויחידות תאורה חדשות (מטריקס-לד).
מערכת ההנעה כוללת מנוע טורבו-בנזין V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר, עם 571 כ"ס בלבד, לעומת 605 כ"ס של הדור היוצא. מערכת ההנעה כוללת מערכת חשמל מורחבת (היברידי-מתון, 48 וולט), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית-פלנטרית והנעה כפולה-קבועה. הביצועים: 3.8 שניות מ-0 ל100 קמ"ש.
מפרט ה-S8 דומה ל-A8, כולל היגוי גם בגלגלים האחוריים, קפיצי אוויר, מצלמה סורקת-דרך להתאמת פעולת המתלים (בולמי זעזועים, קפיצי אוויר; עד 80 קמ"ש). לצערם של אודיופילים, מערכת שמע משודרגת של B&O עם 23 רמקולים שהוצעה במסגרת מתיחת הפנים, אינה מוצעת באופן תקני.
מחירה של S8 מתחיל ב-1.35 מיליון שקלים, עשרות אחוזים יותר מ-A8 רגילה למרות מפרט אבזור דומה. עם זאת, עבור מי שמחפש דגם יוקרה-פאר עם ביצועי על, ה-S8 היא האפשרות היחידה כרגע שכן מרצדס S63e AMG פרפורמנס עוד לא מוצעת בישראל.