בקצרה:
  • מרצדס GLA ו-GLB עברו עדכון קליל
  • כעת עם מערכת היברידית קלה
  • שיווק מקומי? לקראת סוף השנה
חיזוק חשמלי: רכבי הפנאי הקטנים של מרצדס, ה-GLA - עם מקום לחמישה נוסעים - וה-GLB שמציע מקום לשבעה, עברו מתיחת פנים קלה. החידוש המשמעותי ביותר הוא תוספת מערכת היברידית קלה (48V) לכל מנועי הבנזין המוגדשים, שאמורה לסייע להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
נתוני התפוקה של שני המנועים נותרו זהים, 1.3 ליטר עם 136 כ"ס (ב-180) או 163 כ"ס (ב-200), ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס (ב-220) או 224 כ"ס (ב-250), ו-306 כ"ס בגרסת AMG35. המנוע הקטן יוצע עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית, הגדול עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה.
מה עוד צריך לדעת: ה-GLA250e ההיברידי-נטען מחלץ מעט יותר כוח ממנוע 1.3 ליטר בנזין-מוגדש (כעת 163 כ"ס, 3+) ומהמנוע החשמלי (109 כ"ס, 7+) אבל ללא שינוי בהספק המשולב (218 כ"ס), גודל המצברים (15.6 קוט"ש) או טווח הנסיעה החשמלי (כ-70 ק"מ). מערכת הטעינה הביתית שודרגה (11KW לעומת 7.4KW).
השינויים העיצוביים כמעט בלתי מורגשים, אבל בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול כציוד תקני ("10.25 לעומת "7), הגה חדש ומרצדס גם מציינת כי הוא עושה שימוש ניכר יותר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. נוספה גם מערכת לסיוע בנסיעה לאחור עם נגרר.
מה אנחנו חושבים: רכבי הפנאי הקטנים של מרצדס היו כרטיס כניסה זול יחסית למותג היוקרה הגרמני, והגדילו משמעותית את המכירות. אבל המעבר של תעשיית הרכב לחשמל הופך את הדגמים האלה לפחות אטרקטיביים, שכן בסביבת המחיר שלהם ניתן לרכוש את הגרסאות החשמליות שלהם, EQA ו-EQB בהתאמה המתקדמים הרבה יותר. למעשה, שניים אלה גורמים לגרסאות הבנזין שעברו כעת עדכון להרגיש קצת כמו חדשות של אתמול.