בקצרה:
  • אחרי עשור גרסת ספיד חוזרת לפליינג ספר
  • השינויים עיצוביים בלבד
  • שיווק מקומי בתחילת 2023
היסטוריה של מהירות: בז'רגון של בנטלי, השם 'ספיד' שמור לגרסאות החזקות והספורטיביות ביותר של כל דגם. ואחרי עשור בו יצרנית מכוניות הפאר הבריטית לא הצמידה אותו לפליינג ספר, הוא חוזר ומרחיב את היצע גרסאות הדור השלישי והעדכני שלה. במפתיע, אין כל שינוי בהספק מנוע. ה-W12 בנפח 6.0 ליטר כפול המגדשים ששוכן גם בחרטום פליינג ספר 'רגילה' ימשיך לייצר 635 כ"ס, עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה. גם הביצועים זהים: 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-333 קמ"ש מרביים.
גם מערכות מכאניות אחרות, כמו מיתלי אוויר, מוטות מייצבים אקטיביים והיגוי לגלגלים האחוריים נותרו זהים לגרסה הרגילה. ועוד יותר מפתיע לגלות שדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בו מצוידת קונטיננטל GT ספיד למשל, לא עשה דרכו לגרסה הספורטיבית יותר של דגם הארבע דלתות.
מה שונה: ההבדלים העיקריים הם עיצוביים. חישוקי "22 ייחודיים וצבע שחור במקום מתכתי לגימורים שונים, לרבות הסבכה מלפנים וסמל המותג. גם בתא הנוסעים יש שינויים צנועים בלבד, ולמעט הכיתוב ספיד על הקונסולה הקדמית וגב המושבים, לא השתנה דבר. כולל לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ומסך המגע עם מנגנון-היפוך, המאפשר לבחור בין שלושה מחוונים אנלוגיים (טמפרטורה, מצפן וכרונומטר), גימור עץ חלק ומסך מגע לתפעול מערכות.
מה אנחנו חושבים: בשונה משנים עברו בהן בנטלי הצליחה למצב עצמה מעל מותגי יוקרה גרמניים, כיום זה קשה לה יותר. נראה גם שהיא לא באמת מנצלת את חברותה בקונצרן פולקסווגן, ורכיבים מתקדמים שונים המפותחים על ידי הקבוצה, מגיעים אליה רק שנים לאחר שהוצגו באודי ופורשה. ועכשיו, גרסת ספיד לפליינג ספר היא לא יותר מרמת גימור חסרת משמעות של ממש, ללא כל שיפור מכאני בהשוואה לגרסת W12 הרגילות. מאכזב ביותר.