בקצרה:
  • אסטון מרטין DBX707 הוא רכב הפנאי החזק והמהיר מכולם
  • עם 707 כ"ס, 3.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-310 קמ"ש
  • המחיר בישראל: 2 מיליון שקל
הבריון החדש: ה-DBX707, גרסת הקצה לרכב הפנאי של אסטון מרטין והדגם החזק ביותר בקטגוריה, נחת באולם התצוגה המקומי של יבואנית המותג. תג המחיר מתחיל ב-2 מיליון שקל, 300 אלף שקל יותר מ-DBX רגיל.
3 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DBX707
אסטון מרטין DBX707
(צילום: יח"צ)
שלא במקרה, 707 הוא מספר הסוסים שמפיק מנוע V8 בנפח 4.0 המוגדש של AMG, ואלו 57 כ"ס יותר מהמחזיק הקודם בתואר, למבורגיני אורוס, וגם 157 כ"ס יותר מתפוקת המנוע ב-DBX הרגיל, הדומה לו בניכוי מגדשי טורבו שונים וניהול מנוע ייחודי.
המשך שרשרת ההנעה כולל תיבת תשעה הילוכים מוכרת מבית AMG (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט בגרסה הרגילה) המבטיחה העברות הילוכים מהירות יותר. מערכת ההנעה הכפולה נותרה ללא שינוי: אחורית עם העברת כוח לפנים (באמצעות מצמד רב-דסקיות) כשנדרש, אבל עם כיול שונה לדיפרנציאל האחורי (מוגבל החלקה אלקטרוני) ויחס העברה סופי קצר יותר.
3 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DBX707
אסטון מרטין DBX707
(צילום: יח"צ)
הכי מהיר: הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.3 שניות, 0.3 שניות פחות מרכב הפנאי של למבורגיני, זהה לפורשה קאיין טורבו GT שמחזיק יחד עימו בתואר המהיר ביותר בזינוק הקלאסי. המהירות מרבית עומדת על 310 קמ"ש, הנתון המרשים ביותר לרכב פנאי - 10 קמ"ש יותר מפורשה, 5 קמ"ש יותר מלמבורגיני ו-4 קמ"ש יותר מבנטלי בנטיאגה ספיד.
אסטון מרטין שדרגה גם את שאר המערכות המכניות, למשל עם דיסקים קרמיים (390-420 מ"מ לפנים-אחור) שאחראים להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-40.5 ק"ג. מערך מתלי האוויר, המוטות המייצבים האקטיביים וההגה זכו כולם לכיול ייעודי.
המראה אגרסיבי יותר, עם סבכה גדולה מלפנים, פגושים שונים עם מסיטי אוויר בולטים, ספוילר גדול יותר בקצה דלת תא המטען, חישוקי "23 ענקיים ורביעיית מפלטים במקום צמד. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת ודיפוני אלקנטרה.
3 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DBX707
אסטון מרטין DBX707
(צילום: יח"צ)
מה אנחנו חושבים: עם ה-DBX707, אסטון מרטין סוף-סוף עושה את מה שאנחנו מצפים ממנה כבר שנים ארוכות - מציגה רכב שהוא "הכי". במקרה זה הכי חזק ומהיר, גם אם נתונים אלה לא באמת אומרים דבר על היכולת החשובה במקרה של אסטון משחר ההיסטוריה, זו הדינמית. עם זאת, פער המחיר בינו לבין הגרסה "הרגילה" צנוע מכפי שניתן היה לצפות, ונועד בעיקר ללקוחות הדגם שפשוט מעוניינים בקצה האפשרי. עדיין, הוא נראה כמו בחירה הרבה יותר מעניינת מהמתחרים.