בקצרה:
  • ה-SL המלכותית מחזירה מנוע קטן לחזית
  • רק ארבעה צילינדרים אבל 381 כ"ס בכל זאת
  • תגיע כך לישראל בעוד כשנה
מכונית גדולה, מנוע קטן: מרצדס מציגה גרסת בסיס ל-SL, דור שמיני לקבריולה המפורסמת של היצרנית ושם הדגם הוותיק ביותר בהיצע של מותג היוקרה הגרמני. זו תהיה ה-SL43, עם מנוע בעל ארבעה צילינדרים בלבד, לראשונה מאז הדור הראשון, ה-SL190 של שנות השישים.
אבל חלש ונרפה הוא בטוח לא. זוהי היחידה שמניעה את ה-A45 (שם קוד M139), כאן עם מגדש טורבו שונה המופעל גם באמצעות מנוע חשמלי, המסייע להקטין את השהיית המגדש המוכרת. בנוסף הוא מצויד גם למערכת היברידית קלה (48V) עם מתנע-גנרטור שמאפשר צמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
ההספק המרבי עומד על 381 כ"ס וההנעה אחורית בעזרת תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT, עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט). הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים כך תוך 4.9 שניות, שנייה יותר מ-SL55 עם V8 אימתני והנעה כפולה, בזמן שהמהירות המרבית עומדת על 275 קמ"ש (20 קמ"ש פחות). אבל, המנוע הקטן קל בהרבה, והמשקל הכללי של ה-SL43 נמוך שלא פחות מ-150 ק"ג מגרסאות בכירות, רובם הוסרו מאזור הציר הקדמי החשוב כל כך להיגוי.
מה עוד צריך לדעת עליה: ה-SL העדכנית היא ראשונה בשושלת שפותחה על ידי חטיבת הביצועים של מרצדס AMG. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה בה משולב בנדיבות אלומיניום, ולכן המרכב - לדברי היצרנית - קל ב-270 ק"ג בהשוואה ל-SL הקודמת, למרות שקשיחותו עלתה. מעבר לגג נפתח עשוי בד אפשר הפחתה של 21 ק"ג בהשוואה למנגנון הקשיח והמסורבל במכונית היוצאת.
כמו הגרסאות הבכירות, גם לבסיסית ספוילר אחורי נפתח חשמלית לחמישה מצבים קבועים מראש, על פי נתוני הנהיגה (מהירות, האצה, האטה, מצב הגה וכו') על מנת לייצר מקדם גרר נמוך או כוח הצמדה מרבי בהתאם. היגוי אחורי אקטיבי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, ציוד תקני בגרסאות הבכירות, יוצעו כאן כאופציה.
העיצוב החיצוני זהה לגרסאות הבכירות למעט חישוקים קטנים יותר ("19) וצינורות מפלט בעיצוב שונה. סביבת הנהג זהה לרבות גלגל הגה עם בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) בקונסולה המרכזית עם אפשרות לשינוי זווית על מנת לאפשר הפעלה נוחה עם קרני שמש החודרות לתא. נזכיר כי ה-SL הנוכחית מציעה לראשונה מאז ה-SL של שנות התשעים (R129) שני מושבים מאחור המתאימים עבור ילדים בגובה של עד 1.5 מטר, לפי מרצדס.
מה אנחנו חושבים: מרצדס הצהירה כי עם ה-SL החדשה היא חוזרת למקורות של הדור הראשון, היחיד שבאמת היה זכאי לשאת את ראשי התיבות של הדגם - "Super-Leicht" (בעברית: קלה במיוחד). אבל ככזו, דווקא גרסת הבסיס עם המנוע הקטן מכבדת את שם המשפחה. עם הנעה אחורית טהורה, עם הסרה של המון משקל מלפנים. על הנייר לפחות, היא נראית כמו הדבר האמיתי.