בקצרה:
  • רכבי הפנאי החשמליים XC40 ו-C40 עוברים להנעה אחורית
  • ישווקו גם בגרסאות ER עם טווח רשמי של יותר מ-500 ק"מ
  • שניהם צפויים לנחות בישראל עד סוף השנה הנוכחית
עם הנעה מאחור: וולוו משדרגת את מערכת ההנעה של רכבי הפנאי החשמליים XC40 ו-C40 ותצייד את גרסאות הבסיס שלהם במנוע חשמלי אחורי והנעה אחורית, במקום הנעה קדמית בעבר. בכך חוזרת ההנעה האחורית למותג השוודי 25 שנים לאחר הפסקת ייצור הדור הראשון ל-S90 (כונתה גם 960).
המנוע החדש שפותח על ידי היצרנית חזק במעט (238 כ"ס, 7+), אבל הזינוק ל-100 קמ"ש נותר ללא שינוי (7.4 שניות), למרות שהנעה אחורית מאפשרת הורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט. סוללות גרסאות הבסיס נותרו בקיבולת זהה (69 קוט"ש), אבל מערכת קירור משופרת מאפשרת להם תוספת כ-35 ק"מ לטווח הנסיעה הרשמי – 460 ק"מ ל-XC40 ו-476 ק"מ ל-C40. טעינה מהירה (130DC) לא השתנתה ומ-10% ל-80% יידרשו 28 דקות.
טווח ארוך: גרסה חדשה שמתווספת להיצע מכונה ER (ר"ת Extended Range, טווח מוגדל) עם מצברים גדולים יותר (82 קוט"ש) המאפשרים טווח נסיעה של 515 ק"מ ל-XC40 ו-533 ק"מ ל-C40. המנוע האחורי בגרסאות אלו חזק במעט (251 כ"ס) וגם הטעינה המהירה זריזה יותר (200DC).
הגרסאות הבכירות ביותר יהיו כפולות הנעה, אבל עם חלוקת כוח שונה מבעבר, המנוע האחורי חזק יותר (248 כ"ס, 44+) בעוד הקדמי חלש יותר (159, 45-). נתוני הביצועים נותרו זהים לגרסאות כפולות ההנעה ששווקו עד כה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ל-XC40 ו-4.7 שניות ל-C40. טווח הנסיעה של שניהם עומד על כ-500 ק"מ, ארוך בכ-10% מהדגמים ששווקו עד כה הודות לשימוש במצברים גדולים יותר.
מה אנחנו חושבים: השדרוג שוולוו מעבירה את דגמי הפנאי החשמליים שלה אמור לסייע לה להתמודד מול מתחרים עדכניים דוגמת מרצדס EQA וב.מ.וו iX1, בעיקר עם טווח נסיעה משופר. ונקודה חשובה וראויה לציון בהקשר זה. אם סידור מערכת ההנעה הזו יגיע גם לפולסטר 2, הוא עשוי לשדרג משמעותית את מעמדה ויכולתה למשוך חובבי הגה. אנחנו בעד.