בקצרה:
  • מותג היוקרה של פיז'ו-סיטרואן שם את צלב הכוונת על אודי A3
  • המראה ייחודי אך הבסיס והמנוע מגיעים מפיז'ו 308 המוכרת
  • צפויה לנחות בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית
פעם שניה משפחתית יוקרתית: זהו דור שני ל-DS4, ופעם נוספת בה תנסה חטיבת היוקרה של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן-אופל) להתמודד במתחרות ותיקות כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. בפעם הראשונה, עם ה-DS4 היוצאת, זה פחות הצליח ובהתאם, PSA הפסיקו את ייצורה ב-2018.
הדגם החדש עדיין עושה שימוש בפלטפורמת EMP2, המשמשת את כל הדגמים המשפחתיים (סגמנט C) ומעלה. כמובן שעם סדרת התאמות ושינויים, אך בינתיים ללא אפשרות ליחידת הנעה חשמלית מלאה.
לא הבל היופי: בהתאם לשוק היעד האירופאי, DS החדשה מגיעה במרכב חמש דלתות האצ'בק, שוב עם עיצוב מקורי ומרשים הכולל יחידות תאורה מעניינות וידיות פתיחת דלתות מוסלקות, שניים מהאלמנטים הבולטים של המותג. היא תוצע גם בגרסת "קרוס" הכוללת מאפייני עיצוב קרביים לרבות פסי גגון ויחידות פלסטיק שחור סביב למרכב.
בפנים היא מציגה דיפוני עור עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע במרכז הקונסולה. השינוי המרכזי הוא העברת מתגי פתיחת החלונות מהקונסולה סביב בורר ההילוכים למיקום הגיוני על הדלת.
על הצד הטכני: היצע המנועים הוא המוכר והוותיק ברובו של הקונצרן, עם יחידת בנזין בעלת שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ו-130 כ"ס או ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר בשתי רמות הספק: 180 או 225 כ"ס, לצד טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס. הגרסה ההיברידית-נטענת תשלב את מנוע הבנזין עם מנוע חשמלי בהספק משוקלל של 225 כ"ס עם עד 50 ק"מ נקיים מזיהום. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
ל-DS מערך בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, גם באמצעות מצלמה הסורקת את הדרך לפנים - מערכת ייחודית בקטגוריה. אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות, עם שדרוג לבקרת השיוט האדפטיבית שמתאימה מהירות בהתאם לתוואי הכביש ומאטה לפני סיבובים, ולמהירות המותרת באמצעות זיהוי תמרורים. זו האחרונה מאפשרת גם עקיפה אוטונומית. בנוסף יש מערכת ראיית לילה המזהה הולכי רגל או בעלי חיים במרחק של עד 200 מטר בתנאי ראות ירודים.
מה אנחנו חושבים: כאשר הוצגה חטיבת היוקרה DS לפני כשבע שנים, ברור היה כי חייה לא צפויים להיות קלים, בעיקר לא בתחילת הדרך. בהתחשב בכך, הצלחה בסגמנט המשפחתיות-יוקרתיות הפופולארי באירופה היא שם המשחק כאן. אבל בדיוק שם מככבות מתחרות גרמניות מוכרות ומבוססות היטב. מה עושים? מחשבים מסלול מחדש ומציגים מתחרה עדכנית - בדיוק כפי שעשתה DS. האם היא תצליח הפעם? הגרמניות לא נחות ומשדרגות אף הן, כך שהחיים הקשים לא ייעלמו - לפחות עד השקה צפויה של גרסה חשמלית.