בקצרה:
  • מרצדס מבטיחה לשלב ב-C הקטנה טכנולוגיה מה-S הגדולה
  • גרסה היברידית נטענת תציע טווח חשמלי עצום: 100 ק"מ
  • צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה
שישית ואחרונה? זהו דור שישי למשפחתית סדאן הקטנה של מרצדס (אם לוקחים בחשבון את ה-190 של שנות ה-80), והדגם הנמכר ביותר שלה בכל הזמנים עם יותר מ-10.5 מיליון יחידות בארבעה עשורים. ומכיוון שהדור הבא צפויה רק לקראת 2030 בה מדינות רבות יאסרו מכירת מנועי בנזין-דיזל ויצרנים רבים הודיעו כי לא ישווקו יותר מכוניות מזהמות, הוא יכול בהחלט להיות גם האחרון שאינו חשמלי בלבד.
העיצוב החיצוני מתיישר עם הקו העדכני של המותג והשינוי המשמעותי ביותר הוא בסביבת הנהג, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25 בגרסאות הבסיס, "12.3 בבכירות) בעוד בקונסולה המרכזית מוצב מסך מגע ענק ("11.9) כאופציה, וכציוד תקני מסך קטן יותר ("9.5). מערכת ההפעלה מאפשרת כעת לבצע עדכוני תוכנה בענן.
ה-C גדלה כמעט בכל ממד בהשוואה ל-C קלאס היוצאת: 6.5 ס"מ לאורך (475 ס"מ), סנטימטר לרוחב (182 ס"מ), 2.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (286.5 ס"מ), בעוד שהגובה הצמצם בסנטימטר (144 ס"מ). שינויים אלו אמורים להציע מרחב מחיה משופר לנוסעים, בעוד שנפח תא המטען נותר ללא שינוי (455 ליטר).
חיזוק חשמלי: כל המנועים מקבלים מערכת היברידית קלה (48V) עם מנוע חשמלי (20 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור. היצע מנועי הבנזין המוגדשים כולל 1.5 ליטר עם 170 כ"ס ב-C180 (תוספת 14 כ"ס) או 204 כ"ס ב-C200 (עוד 30 כ"ס), לצד 2.0 ליטר עם 258 כ"ס ב-C300. כל המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה כאופציה בשני המנועים החזקים יותר.
בנוסף תציע מרצדס גרסה היברידית נטענת המשלבת בין מנוע הבנזין 2.0 ליטר למנוע חשמלי עם 129 כ"ס. המצברים גדולים משמעותית מבעבר (25.4 לעומת 13.5 קוט"ש) ומאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 100 ק"מ, יותר מכפול מה-C300e היוצאת. הם גם מאפשרים טעינה מהירה (55KW) מלאה בתוך חצי שעה.
מה עוד צריך לדעת עליה: מערך המיתלים תוכנן מחדש, עם מפסק סרנים שהורחב (ב-2 ס"מ מלפנים ו-5 ס"מ מאחור) לטובת היכולת הדינמית. בולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו כאופציה בעוד מיתלי אוויר אחוריים יהיו ציוד תקני בגרסה ההיברידית נטענת, על מנת לתמוך טוב יותר בתוספת המשקל שמביאות עמן הסוללות הכבדות.
אופציה נוספת שמוצעת לראשונה בדגם מהקטגוריה היא היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (עד 2.5 מעלות) המאפשר צמצום רדיוס הסיבוב ב-43 ס"מ (10.6 מטר) ומהלך הגה מהיר יותר (2.1 סיבובים מקצה לקצה, לעומת 2.35), ובמקביל סיוע ליציבות כיוונית במהירות גבוהה.
גם מערך הבטיחות שודרג, לרבות יכולת משופרת של בקרת השיוט האדפטיבית (תגובה לרכב עומד במהירות של עד 100 קמ"ש, 40 קמ"ש יותר מבעבר), מערכת המסתייעת במצלמות היקפיות השומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות והרחבת יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום). כאופציה יוצעו יחידות תאורה קדמיות עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה ואלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות תאורת לד רגילות - כך מרצדס.
מה אנחנו חושבים: לפחות לפי דף הנתונים, ל-C קלאס החדשה יש פוטנציאל להפוך למלכת הקטגוריה שוב. עם סביבת נהג מרשימה, מערכות בטיחות מתקדמות ויחידה היברידית עם טווח נסיעה ומהירות טעינה יוצאי דופן. עכשיו נותר רק לגלות מה יהיה תג המחיר. כרגיל במרצדס בעידן המודרני, ה-C תהיה כנראה יקרה ממתחרותיה הישירות אך במקביל, עשויה להציע תמורת תוספת המחיר סוללה ארוכה של יתרונות טכנולוגיים. הצמיחה בממדים עשויה גם לשכנע מספר לא מבוטל של רוכשי E קלאס, "לרדת" קטגוריה מבלי לוותר יותר מדי על נוחות. יהיה מעניין.