בקצרה:
  • לא עוד שת"פ משולש לטויוטה עם פיז'ו-סיטרואן
  • עם מראה של רכב פנאי ומידות גדולות בהרבה
  • תנחת כאן בתחילת הרבעון השני של 2022
טויוטה אייגו X
פעם שלישית: זה דור שלישי לקטנה של טויוטה אבל בעיקר דגם ראשון של היצרנית היפנית שעבר תהליך עיצוב, תכנון ובחינה באירופה בלבד וללא סיוע של יצרניות אחרות. זאת בשונה משני הדורות הקודמים שפותחו ויוצרו למעשה על ידי קונצרן פיז'ו-סיטרואן כאחיות תאומות ל-108 ול-C1.
בשונה מהקונצרן הצרפתי שבחר להפסיק כליל ייצור דגמי מיני, טויוטה ממשיכה להשקיע בו שכן לדבריה הוא מאפשר לחזק משמעותית את מקומה בשוק האירופאי, בעיקר על ידי משיכת לקוחות צעירים וחדשים למותג - מתוך תקווה שאלה יישארו ועם השנים ירכשו דגמי טויוטה ולקסוס יקרים יותר. כשתנחת בישראל תתמודד האייגו החדשה בקטגוריה שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, ומונה אצלנו רק שלוש: קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק.
מה חדש: האייגו החדשה עושה שימוש בפלטפורמה המודרנית של היאריס (GA-B) העדכנית, ובכך מבטיחה לעצמה שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה, בידוד רעשים והתנהגות הכביש. והיא גם אינה קטנה כבעבר. בהשוואה לאייגו היוצאת היא ארוכה בלא פחות מ-23.5 ס"מ (370 ס"מ) רחבה ממנה ב-12.5 ס"מ (174 ס"מ) גבוהה ב-5 ס"מ (151 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-9 ס"מ (243 ס"מ).
היצרנית מבטיחה מרחב מחיה טוב משמעותי לנוסעים, אבל עדיין יש מקום רק לשני נוסעים מאחור וחלונות הצד נפתחים כלפי חוץ לכדי חרך צנוע. תא המטען גדל ב-60 ליטר (231 ליטר).
על ההנעה ממשיך להיות מופקד מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (72 כ"ס), אבל הוא מחובר כעת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, לעומת רובוטית בעבר. הביצועים נפגעו מעט בגלל עלייה של כ-100 ק"ג במשקל עקב המידות הגדולות, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-15.5 שניות (0.3 שניות יותר). אבל לדברי טויוטה, אופי פעולת יחידת ההנעה נעים משמעותית מבעבר.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני שואב השראה מהקונספט שהציגה היצרנית בתחילת השנה, עם מראה מודרני בהרבה ואימוץ של מוטיבי רכב פנאי כמו פסי הגנה מושחרים סביב למרכב או אפשרות לצביעה דו-גונית בשחור לגג ולאחוריים.
גם עיצוב הפנים שונה לחלוטין, עם מסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7) ומושב נהג גבוה יותר (5.5+ ס"מ) וקורות A בזווית שונה האמורה לשפר את שדה הראיה. גג בד נפתח חשמלית יהיה עדיין חלק מהאופציות, אבל הוא כעת בעל מפתח גדול ב-20%. מערכות הבטיחות האקטיביות שופרו משמעותית וכוללות כעת היצע עשיר ביחס למקובל בקטגוריה, עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: למרות שהיא נשאה תג-מחיר אטרקטיבי ולוגו עם מוניטין מצוין, האייגו לא הבריקה בשוק המקומי. האם הדור השלישי יצליח היכן שקודמיו נכשלו? על הנייר לפחות יש לו את מה שדרוש לכך. עיצוב יוצא דופן, תא נוסעים עדכני, מאובזר ומרווח יותר ומערכות בטיחות מהמתקדמות בקטגוריה וכל זאת על בסיס מודרני ומשובח. ואם תשמור היבואנית על תג-מחיר אטרקטיבי, היא בהחלט עשויה להפוך סוף סוף ללהיט.