קונצרן הרכב המסקרן ועמוס המותגים סטלנטיס, פרסם את לו"ז חשיפת הדגמים החדשים של מותגיו הרבים, התמקד באופן טבעי בחשמל אך לא רק. במסגרת פרסום התוצאות הפיננסיות של ינואר-יוני 2021 נחשפו התכניות ליצרניות הרכב שבבעלותו, ואלה כמובן מעניינות יותר. שורה תחתונה: בשנתיים הקרובות יוצגו לא פחות מ-21 דגמים שונים עם שקע טעינה - חשמליים לגמרי או היברידיים-נטענים - לתשעה מתוך 13 המותגים החוסים תחת כנפי השת"פ הצעיר פיז'ו-פיאט.
אופל מתכוננת ל-2028: היצרנית הגרמנית הגאה לשעבר, היום בידיים צרפתיות-איטלקיות אחרי שנים של הפסדים ודשדוש, משנה פניה כצפוי. על 2028 כשנת יעד למעבר כול-חשמלי שמענו בעבר, ואלה חדשות טובות המבטיחות לפחות עתיד. אבל זוהר במיוחד בקרוב הוא לא צפוי להיות, לפי תכניות הקונצרן העכשוויות.
הקורסה החשמלית תהיה חדשה כמעט בלעדית השנה. ל-2022 צפויים שני דגמים היברידיים-נטענים ואליהם יצטרף בעתיד גם רכב פנאי חשמלי עם השם ההיסטורי מנטה - אם כי לא ברור עד כמה יהיה קשר לספורטיבית של פעם. מה עם רכב מסחרי מחודש או חדש? לא ברור.
אלפא (רק) חשמלית ב-2027: אחד המותגים המוערכים בתעשיית הרכב של שנות ה-70 וה-80 מתקשה כבר שנים ארוכות לחזור לגדולתו. אם רק חלק מהדגמים שהובטחו ובוטלו ב-20 השנים האחרונות היו רואים אור, המצב היה כנראה שונה. זה לא קרה, ופעם אחר פעם הודיע קונצרן פיאט כי התכניות לגבי המותג השתנו ולא לטובה. עד כדי כך שלאחר האיחוד עם פיז'ו, הובהר כי לאלפא יש 10 שנים כדי להתאושש פיננסית. ולא, המותג יעלם.
מה בעתיד הקרוב? הג'וליה והסטלביו, שני הדגמים היחידים מעשית של היצרנית, לא יזכו למחליפים. בעוד שנה יגיע לאחר דחיות רבות רכב הפנאי הקומפקטי טונאלה (גם כהיברידי-נטען), עם גרסה אמריקאית במדי דודג'. ובכל מקרה, תוך שש שנים מהיום לא יהיה זכר למנועי בנזין באלפא רומיאו, ולמכורים מומלץ להתרגל לרעיון.
רק חשמלית ב-2024 - DS: מותג היוקרה הצעיר יחסית מבית פיז'ו-סיטרואן, וכיום כנראה הבכיר בכל הקונצרן הענק, יוסיף עוד השנה היברידי-נטען בדמות DS4. ובכך יסיים המותג את הרומן הקצר יחסית שלו עם מנועי בעירה פנימית שכן החל מ-2024 הוא יציע דגמים חשמליים בלבד.
ג'יפ חשמלי רק ב-2023: ג'יפ הוא כנראה המותג הזוהר ביותר בשמי סטלנטיס, עם נתוני מכירות מעולים בכל העולם ועתיד מובטח בזכות מה שנראה כתחייה מחודשת של הדגם האייקוני רנגלר, למרות (ואולי בגלל) תחרות חדשה וראשונה בעידן המודרני מצדו של פורד ברונקו.
מה על הפרק? לא המון. הגרנד-ואגוניר שחווה רנסנס יעלה על הכביש בעוד שבועות ספורים, גראנד-צ'ירוקי היברידי-נטען יצטרף אליו עוד השנה וב-2023 יגיע דגם חשמלי לגמרי. האם זה יהיה הרנגלר, המפורסם והמשפיע ביותר של המותג? כלל לא בטוח.
בפרק הבא, התכניות לשאר מותגי הקונצרן