עשור מעכשיו. קונצרן הרכב סטלנטיס ישקיע הון בשלושת מותגי היוקרה DS, אלפא ולנצ'יה, אך אלה נדרשים להציג רווחיות ועתיד מבטיח בפרק זמן זה, או לחדול לייצר מכוניות. כך אומר קרלוס טבארס, מנכ"ל קונצרן הרכב שמאחד את PSA הצרפתי (פיז'ו-סיטרואן) ו-FCA האיטלקי-אמריקני (פיאט-קרייזלר). "תחת הובלה של מנכ"ל חזק, לכל אחד משלושת המותגים יהיה סיכוי לשנות את פניו, לקבע גישה ייחודית לו ולגבש אסטרטגיה עצמאית, כל זאת תוך שימוש במשאבים העומדים לרשותם בקונצרן", מצטט אוטוקאר את הבכיר.
1 צפייה בגלריה
קרלוס טבארס - נותן חלון הזדמנויות של 10 שנים
קרלוס טבארס - נותן חלון הזדמנויות של 10 שנים
קרלוס טבארס - נותן חלון הזדמנויות של 10 שנים
(צילום: AFP)
טבארס הסביר כי העומדים בראש כל אחד מהמותגים חייבים יהיו להציג תכניות ברורות לתקשורת, יחסים עם הלקוח ויעדים. בדבריו הבהיר כי לכל אחד משלושת המותגים תינתן האפשרות לקבוע לעצמו זהות חדשה, ובכך לפנות לפלח שוק מזוהה וייעודי.
למרות שכרך את שלושת המותגים תחת אותה קטגוריית "יוקרה" שחייבת להוכיח את כדאיותה, ישנם הבדלים גדולים ביניהם. כך למשל, לנצ'יה הוא מותג שמשווק באיטליה בלבד את האפסילון הקטנה כבר שנים, לאחר התרסקות מהדהדת באירופה עם מגוון דגמים מיושן מאוד שלא עודכן ונמוג אט אט למרתף תעשיית הרכב. סיכויי הצלחתו גם בעתיד אינם גבוהים כלל.
אלפא רומיאו שגוררת הפסדים שנים ארוכות נראתה כמוצאת את דרכה לפני תקופת מה, אך גם היא הולכת בדרכי לנצ'יה עם אולם תצוגה ממנו נעלמים דגמים ללא מחליפים, ואשר כולל כעת מעשית רק ג'וליה וסטלביו, למרות אינספור תכניות ויעדים שהוצגו בעבר אך נדחו ובוטלו בזה אחר זה. אז כן, בהמתנה לקראת השקה יש שני דגמים, אבל הציפיות מהם אינן גבוהות במיוחד.
"לפיאט היו בעבר הרבה הצעות אטרקטיביות לרכישת אלפא, וזה מובן שכן מדובר במותג בעל ערך גבוה", אמר טבארס. כדאי להזכיר כי מיד עם ההכרזה על שיתוף הפעולה בין שני הקונצרנים הוצנח ז'אן פיליפ אימפרטו מהכסא המוביל בפיז'ו, שהצליחה לשנות את פניה בשנים האחרונות ומהווה כיום דוגמה להצלחה גורפת, לזה של אלפא הצולעת שיווקית. לדברי טבארס, אלפא תציג התקדמות ברורה עם דגמים חשמליים, אך תשמר גם את ה-DNA הדינמי שליווה אותה כל חייה. סיכויי ההצלחה לשרוד את העשור להערכנו ? 50-50.
DS הוא מותג שונה לגמרי. לא רק שהוא מחזיק בהיצע דגמים גדול משני המוזכרים יחד, הוא גם כולל בהם דגמים חשמליים והיברידיים-נטענים, מבוסס על פלטפורמות עדכניות ומציע יכולות מבטיחות. הוא גם היחיד שנראה כבעל עתיד איתן ולא יפתיע אם בתום העשור המוקצב לשלושה הוא יהיה היחיד שימשיך לפעול.