שבועות ספורים לאחר תחילת שיווק הפוקוס בישראל, מודיעה פורד כי תתחיל למכור את הפוקוס גם עם יחידה היברידית קלה, שתאפשר לה להמנע מקנסות זיהום גבוהים שיוטלו החל מ-2021 במדינות אירופה. בישראל היא תשווק בינתיים ללא שינוי.
הפוקוס מקבלת מנוע היברידי-קל 48V הכולל יחידת טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח ליטר, ומנוע חשמלי המשמש כגנרטור ומתנע. יחידה זו תוצע בשתי רמות הספק – 125 כ"ס או 150 כ"ס אך רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית. גרסאות אוטומטיות של הפוקוס ישווקו כבעבר ללא סיוע חשמלי.
לדברי פורד המנוע החשמלי מספק נתון של כ-50% יותר ממומנט בסל"ד נמוך ומאפשר בכך להתקין מגדש טורבו גדול מבלי לייצר את השהייה המוכרת. הוא מאפשר גם שימוש מוגבר במערכת עצור-סע עם דימום המנוע גם בגלישה (כשדוושת המצמד והבלם לחוצות) לעצירה ובכך גם מביא להפחתה של כ-7% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים בהשוואה לאותו מנוע ללא סיוע חשמלי וכ-20% פחות בין הגרסה החזקה למנוע 1.5 ליטר עם הספק דומה.
מלבד המנוע החדש, הפוקוס העדכנית תצויד בלוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום המחוונים האנלוגים הפשוטים בגרסאות המשווקות כיום, בדומה לפולקסווגן גולף, סיאט לאון ופיז'ו 308 שמצוידות בלוח מחוונים כזה.