התקשורת הבריטית מעדכנת כי פורד דאגה לשמר את שמות דגמיה ההיסטוריים במטרה להצמידם למשפחת החשמליות החדשה שצפויה לעלות על הכביש בשנים הקרובות. אך אם במקרה של המוסטנג החשמלית שעושה שימוש בשמה של מכונית אייקונית שעדיין מיוצרת, הגם שבמבנה וייעוד שונים, השמות האחרים שייכים לעבר ולדגמים שעברו מהעולם זה מכבר. פורד אמנם לא אישרה כי מדובר בשמות המיועדים לדגמי חשמל עתידיים, אך קשה לראות סיבה אחרת לרישום הכולל של סימן מסחרי שכזה.
1 צפייה בגלריה
זוכרים את פורד אסקורט?
זוכרים את פורד אסקורט?
זוכרים את פורד אסקורט?
(צילום: אפי יניב)
המוסטנג אינה היחידה שעברה בפורד הסבת ייעוד עם שם זהה למכונית עבר. גם הפומה הנוכחית הייתה מכונית שונה לגמרי שיוצרה בשלהי שנות ה-90 ובמשך שנים ספורות עד שהוסרה מפס הייצור עקב ביקוש מועט.
בבריטניה מנחשים שהקאפרי עשויה להיות קופה ספורטיבית למראה בדומה למכונית העבר, ויש להניח שתחלוק לפחות פלטפורמה עם משפחתית קומפקטית חשמלית בעלת השם אסקורט נניח, שתמוצב בדיוק היכן שכיום ממוקמת הפוקוס. האוריון שהייתה גרסת סדאן לה עשויה לתפוס מיקום זהה גם בעתיד, הקורטינה יכולה להיות סוג של מונדיאו חשמלית והגרנדה הגדולה מכולן - והחשמלית כמובן - עשויה למצוא עצמה מתמודדת עם יצרניות יוקרה אירופאיות.
יש לזכור כי פורד הודיעה זה מכבר כי תוך שמונה שנים בלבד לא תשווק יותר מכוניות שאינן חשמליות באירופה. במקרה כזה היא עשויה לשחרר לשוק בכל שנתיים דגם חשמלי כל חדש עם שם מאוד ישן. החל ב-2023, אז צפויה להגיע מעין פוקוס, רק עם מנוע חשמלי - ובלי מנועי בעירה פנימית כמובן. כעת נראה שגם בשם אחר לגמרי.