משבר השבבים וחומרי הגלם הפוקד את תעשיית הרכב עיכב לא מעט דגמים חדשים שתוכננו להגיע אל הכביש הישראלי בחודשים האחרונים. למשל פיז'ו 308 החדשה, דאצ'יה ספרינג', קיה EV6, אודי Q4 e-tron החשמליות ואחרות. זה לא קרה ואולמות התצוגה המשיכו לאכלס דגמים ותיקים ומתיישנים. אך זה לא מונע מיבואנים שונים להמשיך ולפזר הבטחות. קיבצנו את החשובות שבהן, כולן עם סיכוי גבוה, חלקן כבר כאן, ובכל מקרה עם הבטחה להגיע לכביש לפני סוף ספטמבר.
8 צפייה בגלריה
בעקבות חוק המטרו - יצאנו לדבר עם אנשים התקועים בפקקי ענק
בעקבות חוק המטרו - יצאנו לדבר עם אנשים התקועים בפקקי ענק
(צילום: יריב כץ)
אופל אסטרה: שם מוכר שחוזר אלינו (מכוניות ראשונות הגיעו, כפי שנחשף ב-ynet) בדור חדש לחלוטין וצפוי לעלות על הכביש לקראת אמצע ספטמבר. האסטרה החדשה היא ראשונה בשושלת המבוססת על פלטפורמות פיז'ו-סיטרואן, וחולקת מכלולים רבים עם פיז'ו 308 החדשה (שהגעתה נדחתה ל-2023). בשלב ראשון תשווק כאן גרסת טורבו-בנזין בלבד, היברידית-נטענת עשויה להצטרף במועד מאוחר יותר.
8 צפייה בגלריה
אופל אסטרה
אופל אסטרה
אופל אסטרה החדשה בישראל
(צילום: אמיר בורוביץ')
הונדה סיוויק היברידית: בשנים האחרונות הורגלנו כי דגמים חדשים של הקונצרן היפני מגיעים אלינו באיחור משמעותי. אבל בשבועות הקרובים צפויה לנחות אצלנו סיוויק חדשה והיברידית שהוצגה כבר לפני חמישה חודשים, במקביל לתחילת שיווקה באירופה. זהו הדור ה-11 של המשפחתית הקומפקטית, שנמכרה אצלנו כבר לפני 15 שנים עם הנעה היברידית. כמו במקרה של הג'אז הנוכחית, גם הסיוויק מנצלת את מנוע הבנזין בעיקר לטעינת סוללות המספקות אנרגיה לצמד מנועים חשמליים, עם הספק מירבי של 182 כ"ס והבטחה לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר.
טויוטה קורולה קרוס: רגע אחרי ארוחות החג של ראש השנה יגיע לישראל רכב כמו-פנאי מבית טויוטה, על בסיס הקורולה המוכרת', שהוצג כבר לפני יותר משנתיים ויועד בתחילת הדרך רק לשווקי המזרח. הוא גדול יותר מ-C-HR, קטן מראב 4 עם מנוע היברידי חדש בנפח 2.0 ליטרים והספק של 171 (עם הנעה קדמית) או 197 כ"ס (הנעה כפולה). טויוטה מכנים את יחידת ההנעה "היברידית דור חדש" ומזינים אותה בסוללת ליתיום-יון חזקה וקלה משמעותית לדבריהם.
8 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס
פולסטאר 2: השבועות הקרובים יהיו עמוסים אצל היבואנית מאיר, שמלבד סיוויק היברידית חשובה - האמורה לסייע ולשפר את נתון המכירות העגום של המותג המפואר - תשיק גם את מותג חשמליות חדש מבית וולוו-ג'ילי עם פולסטאר 2. המשפחתית המסקרנת שהוצגה לפני יותר משלוש שנים וחצי, נחתה כעת בישראל ותמונות ראשונות שלה נחשפו ב-ynet, היא תוצע עם הנעה קדמית ו-231 כ"ס או בגרסת ביצועים עם הנעה כפולה ו-470 כ"ס. המחירים שייחשפו בעוד כשבועיים יחלו כנראה בסביבות 280 אלף שקל ויגיעו לכ-340 אלף שקל.
8 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: יניב לוי)
קיה נירו פלוס: בין המתעכבים הבולטים של השנה רצוי למנות את הדור החדש של קיה נירו המצליח שהוצג לפני כשבעה חודשים ואמור היה להגיע ארצה כבר ברבעון השני. כרגע מסתמן כי הגעתו לכביש המקומי - כמו דגם חשוב אחר של קיה שנמצא בארץ כחצי שנה מבלי להגיע לאולם התצוגה - תדחה. במקרה שלו מדובר בשנה הבאה. אבל בחודש הבא צפוי להגיע אלינו נירו פלוס שהוצג לפני כארבעה חודשים, למעשה נירו דור קודם עם הגבהה של 8 ס"מ בחלק האחורי לטובת שיפור המרווח. שלא במקרה, קהל היעד הוא נהגי מוניות, אם כי בישראל תשווק אותו היבואנית גם ללקוחות פרטיים וכמובן לציי הרכב. עם היצע מנועים זהה לדור היוצא, לרבות היברידי, היברידי-נטען וחשמלי.
רנו קולאוס: רכב הפנאי הגדול שהוצג לראשונה ב-2008 כקרוסאובר ראשון עבור היצרנית הצרפתית, לא זכה אצלנו להצלחה כאשר שווק עם מנועי דיזל. לפני כשנתיים הוחלפו בו מנועי הדיזל העצלים והוותיקים ביחידות בנזין, וכעת יחזור אלינו לסיבוב נוסף. בחרטום מוצבים מנועי הבנזין 1.33 ליטר המוגדשים והמוכרים מבית רנו-דאצ'יה-מרצדס, עם הספק מרבי של 158 כ"ס. המחירים צפויים להישאר דומים לאלו של גרסאות הדיזל, כלומר סביב ה-170 אלף שקלים.
8 צפייה בגלריה
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
BYD: והנה עוד מותג סיני, מצטרף חדש לרשימה ההולכת ומתארכת (12 במספר, נכון לרגע זה) של יצרניות רכב ממדינת הענק שמשווקות - או יחלו בקרוב לשווק - גם אצלנו. המותג החדש יתחיל לשווק כאן מכוניות באמצע ספטמבר, על ידי "שלמה מוטורס", חברה בבעלות משותפת של קבוצת שלמה וצ'מפיון מוטורס. BYD (Build Your Dreams) היא ענקית רכב סינית שהוקמה לפני כשני עשורים ומייצרת כיום למעלה ממיליון מכוניות חדשות בשנה.
החברה מייצרת בין היתר סוללות, גם עבור יצרניות אחרות לרבות טסלה. רשימת הדגמים הצפויים להגיע עדיין לא פורסמה, אך יש להניח שבין הראשונים להגיע לישראל יהיה רכב פנאי בשם "טאנג", עם שבעה מקומות ישיבה ומימדים נדיבים. גרסתו החזקה כוללת צמד מנועים חשמליים עם 509 כ"ס והביצועים בהתאם. מצברי 86.4 קוט"ש יקנו לו טווח של 400 ק"מ וטעינה מהירה (110DC) תאפשר מילוי ל-80% סוללה בתוך כ-40 דקות. הוא ישווק עם סוללת מערכות בטיחות מרשימה, אבזור נוחות עשיר ותג מחיר עסיסי.