שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, חנכה הבוקר (ה') - לאחר כחצי שנה של פעילות הרצה - מרכז לניטור איומי סייבר על כלי תחבורה ישראלים, אשר הוקם בנמל התעופה בן גוריון בצמוד למרכז הסייבר של רשות שדות התעופה. המרכז אמור לזהות איומי סייבר תחבורתיים ולסייע להגן מפניהם, והוא מחובר למרכזי סייבר קיימים של חברות תחבורה ורכבת ישראל.
1 צפייה בגלריה
 שרת התחבורה, מרב מיכאלי, במרכז הסייבר
 שרת התחבורה, מרב מיכאלי, במרכז הסייבר
שרת התחבורה, מרב מיכאלי, במרכז הסייבר
(משרד התחבורה)
לדברי משרד התחבורה, במהלך חצי השנה האחרונה נרשמו כ-32 אלף ניסיונות תקיפת סייבר על כלי תחבורה ישראליים, כאשר בפחות ממחציתם נדרשה התערבות. בהקמת המערך הושקעו כ-30 מיליון שקלים.
מהלך הביקור גילתה השרה לסובבים כי "הייתה בהלם" כאשר גילתה כי אין מרכז שכזה. ״נדהמתי. מדינת ישראל, הסטארט אפ ניישן, עם ממשלות העבר שאהבו לדבר על איומים, לא הקימו אותו. איך היינו יכולים להיות חשופים לאירועי בלהות?" שאלה וסיפרה כי היא ישנה כעת טוב יותר בלילה.
"מדינת ישראל נמצאת תחת איומים מתמשכים מצד ארגונים ומדינות שונות. איומים הכוללים ניסיונות תקיפה על תשתיות תחבורה חיונות לשגרת אזרחיות ואזרחי ישראל. מטרת חמ"ל הסייבר התחבורתי היא להתמודד עם איומים אלו, לשמור על הרציפות התפקודית ולתפעל את אירועי החירום" אמרה מיכאלי.