קיה חושפת טיזר לסורנטו חדש, דור רביעי לרכב הפנאי הגדול של היצרנית המיועד לשוק האירופאי שיוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרס). הסורנטו צפוי להתמודד עם רכבי פנאי בעלי שבעה מושבים כמו מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, סקודה קודיאק, פיז'ו 5008 ויונדאי סנטה פה. לישראל הוא צפוי להגיע לקראת סוף השנה.
בינתיים מפרסמת היצרנית תמונות מוצללות בלבד, למרות שהרשת עמוסה כבר בתמונות נטולות כל הסוואה. המראה זוויתי יחסית, קשוח ופחות דינמי מהסורנטו היוצא. הסבכה בחזית משלתבת ביחידות תאורה גדולות עם כונסי אוויר לרוחב ובקצות הפגוש הקדמי, בעוד שמאחור יש צמד יחידות תאורה אנכיות בכל פינה עם פגוש הכולל צמד יציאות מפלט מדומות.
תא הנוסעים יציע כבעבר שבעה מקומות ישיבה, אך סביבת הנהג שונה מדגמים המוכרים של היצרנית. עם לוח מחוונים דיגיטאלי, מסך מגע רחב בקצה העליון של הקונסולה המרכזית, פתחי מיזוג וידיות פתיחת דלתות גדולות מהמקובל. את בורר ההילוכים המסורתי מחליפה חוגה המפנה מקום לתאי אחסון נוספים. הסורנטו צפוי להציע את סוללת מערכות הבטיחות המוכרת של היצרנית, לרבות מערכת מניעת שכחת ילדים.
8 צפייה בגלריה
קיה סורנטו ספורטאז'
קיה סורנטו ספורטאז'
שלושת הדורות הקודמים לסורנטו
כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה משותפת לאופטימה החדשה, במטרה לשפר משמעותית את איכות הנסיעה. הסורנטו יוצע עם מגוון יחידות הנעה - מנוע ארבעה צילינדרים בנזין בנפח 2.5 ליטר עם או בלי מגדש, V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר.
תיבת ההילוכים אוטומטית עם שישה או שמונה יחסים בגרסאות הבנזין, בעוד הדיזל יקבל תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד חדשה. ההנעה תהיה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה. בנוסף, הסורנטו יוצע לראשונה גם עם יחידת הנעה היברידית והיברידית נטענת על בסיס מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש.
יונדאי חושפת קדימון ראשון ל-i20 חדשה, דור שלישי לסופר-מיני הקוריאנית מאז החליפה את הגטס. היא תתמודד מול מתחרות עדכניות בקטגוריה כמו סיאט איביזה, רנו קליאו, פיז'ו 208 וטויוטה יאריס כשתנחת כאן בסוף השנה.
האיורים שפרסמה היצרנית מרמזים על עיצוב דינמי מה-i20 היוצאת, עם יחידות תאורה צרות המשתלבות בסבכה גדולה מבעבר ופתחי אוורור מודגשים בפגוש. עיצוב הפנים טרם נחשף אבל הוא יהיה מודרני מבעבר עם צמד מסכים בגודל "10.25 המשמשים כלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע.
כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה שאמורה לשפר את נוחות הנסיעה והיכולות הדינמיות עם בסיס גלגלים גדול במעט, במטרה לשפר את מרחב המחיה לנוסעים. יחידת ההנעה תעבור בירושה מהדגם היוצא – שלושה צילינדרים מוגדש בנפח ליטר עם 100 או 120 כ"ס בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. בהמשך צפויה גם גרסת N ספורטיבית שתתמודד מול פולקסווגן פולו GTI.
סקודה תציג בתערוכת ז'נבה את האוקטביה RS, גרסת ביצועים חמה למשפחתית הצ'כית העדכנית בגרסאות סדאן חמש דלתות וסטיישן, עם מנועי בנזין ודיזל מוגדשים ולראשונה גם יחידה היברידית-נטענת. הגעה לישראל צפויה לתחילת שנה הבאה.
מהאיור שפרסמה סקודה ניכר כי הדור הרביעי למשפחתית החמה מצויד באותם אלמנטים עיצוביים קרביים של דורות קודמים, לרבות סבכה מושחרת ומודגשת, פגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ומאחור צמד יציאות מפלט ותאורת בלימה לכל הרוחב.
תא הנוסעים יציע מושבים תומכים יותר, גלגל הגה שונה, גימורים ודיפונים ייחודיים ותצוגה שונה ללוח המחוונים ולמסך המגע. החידוש המשמעותי ביותר הוא יחידת הנעה היברידית-נטענת, דומה לזו שהוצגה בגולף GTE העדכנית (דור 8) המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם מנוע חשמלי (245 כ"ס). ההנעה קדמית ותיבת ההילוכים היא כפולת-מצמד. לגולף מצברים בקיבולת 13 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 60 ק"מ, והאוקטיבה צפויה להציע נתונים דומים.
כבעבר יוצעו גם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המוכר של פולקסווגן (EA888) שצפוי להציע הספק דומה (245 כ"ס) לאוקטביה RS הקודמת, כמו-גם יחידת טורבו-דיזל בנפח דומה שלא שווקה כאן. הם ישודכו לתיבה כפולת מצמד, אולם לא ברור האם כבעבר תוצע לצידם גם תיבת הילוכים ידנית. שינויים נוספים ביחס לאוקטביה רגילה יהיו מיתלים בכיול נוקשה יותר הנתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה.