בקצרה:
  • הבסיס לאסטרל חדשני, המראה בהשראת מגאן-E
  • דיזל לא יהיה, כן בנזין מוגדש והיברידי
  • תאריך נחיתה משוער בישראל: אי שם ב-2023
תרבות הפנאי: הקדג'אר, רכב הפנאי הקומפקטי של רנו, לא זכה להצלחה המסחררת של אחיו הקטן. שכן עם 1.5 מיליון יחידות מאז הושק לראשונה ב-2013, הקפצ'ור הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה. אז הקדג'אר צריך לפנות את הבמה לטובת דגם אחר, אסטרל, אשר תמונות ראשונות שלו מתפרסמות כעת.
אגב, גם הקדג'אר החליף דגם לא מצליח במיוחד - הקוליאוס. ובתמונות המצורפות אתם יכולים לראות את אחד מ-100 אבות טיפוס שעורכים ניסויי נהיגה ברחבי אירופה (צרפת, ספרד, גרמניה ורומניה), במטרה להשלים שני מיליון ק"מ בתנאים מגוונים.
מה אנחנו יודעים: למרות מדבקות ההסוואה, ברור כי האסטרל מאמץ מראה מודרני משמעותית מקודמו, בהשראת המגאן-E החשמלית, עם יחידות תאורה מקוריות וסמל עדכני של המותג. רנו ממעטת בפרטים בשלב זה, אך כן מפרסמת כי מדובר בפלטפורמת CMF-CD3 העדכנית, אשר אמורה להציג שיפור משמעותי באיכויות הנסיעה וחשוב מכך, לאפשר שילוב מערכות סיוע לנהיגה מתקדמות יותר מאלה שבקדג'אר.
היצע המנועים יכלול בנזין מוגדשים בנפח 1.2 ליטר ו-1.3 ליטר, שניהם עם מערכת היברידית קלה לצמצום צריכת הדלק, לצד גרסה היברידית רגילה בהספק של 200 כ"ס. מנוע טורבו-דיזל, שהיה מהפופולריים בקדג'אר, לא יוצע ביורשו.
מה אנחנו חושבים: לרנו יש דגמים וגרסאות שזוכים לפופולאריות אדירה, אחרים אינם זוכים לאהדה דומה של הקהל. ולמרות שהקדג'אר נכנס לאחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשנים האחרונות, הוא לא שכנע בדומה למתחריו הבולטים, ואפילו לא אלה מבית כמו ניסאן קשקאי, אחיו לקונצרן. האם הנציג החדש יכול לשנות זאת? שינוי השם עשוי לסייע, אבל רנו תהיה חייבת להשתפר משמעותית מכל בחינה. התחרות רק הולכת ומחריפה.