בקצרה:
  • פולסטר 5 תהיה חזקה מפורשה טייקן טורבו S
  • תייצר 884 כ"ס, תציע מערכת חשמל מתקדמת
  • השקה רשמית צפויה רק בעוד שנתיים
פורשה על הכוונת: ה-5 תהיה חשמלית רביעית באולמות התצוגה של פולסטר, אבל תצטרף לאחרות רק בעוד שנתיים. בינתיים ערכה לה חטיבת הביצועים של וולוו חשיפה ציבורית רשמית בפסטיבל המהירות של גודווד, אנגליה, שיערך בסוף השבוע הקרוב. למרות שהיא עדיין מכוסה במדבקות הסוואה ומוגדרת "אב טיפוס", ההספק המרבי של מערכת ההנעה - משני מנועים חשמליים - מתפרסם כבר עתה: 884 כ"ס.
אלו הם 123 כ"ס יותר מהמכונית שעשויה להסתמן כמתחרה ישירה, פורשה טייקן טורבו S - גרסת הקצה לדגם החשמלי של יצרנית מכוניות הספורט. פולסטר טרם חשפה נתוני ביצועים, אבל קשה להאמין שהיא תדרש ליותר מ-3 שניות בדרך מעמידה ל-100 קמ"ש. ההימור שלנו: 2.5 שניות לכל היותר.
"מערכת ההנעה החדשה שאנחנו מפתחים תהיה אמת מידה של מכוניות ביצועים בייצור סדרתי", אמר יורג ברנדשייד, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בפולסטר. הוא הוסיף כי "השילוב של מנוע חשמלי חזק עם פלטפורמה קשיחה וקלת משקל, תייצר מכונית לחובבי נהיגה אמיתיים".
חשמל מתקדם: ה-5 מבוססת על פלטפורמה ייעודית - עם שימוש נרחב באלומיניום - עליה אחראי מרכז המחקר והפיתוח של היצרנית בבריטניה, קלה וקשיחה מהמקובל. היא כוללת מערכת חשמל מתקדמת (800V), ותהיה בכך פלטפורמה שלישית בסך הכל בתעשיית הרכב להציע אפשרות לטעינה אולטרה מהירה, אחרי ה-E-GMP של יונדאי (איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60), וה-J1 של פורשה (טייקן ואודי e-tron GT).
למרות מדבקות ההסוואה ברור כי מדובר במעין קופה עם ארבע דלתות המזכיר את הפריספט, מכונית קונספט שהציגה היצרנית לפני כשנתיים. יש יחידות תאורה מקוריות בחזית וללא ספק מקדם גרר נמוך, אך מנגנון פתיחת דלתות אחוריות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) לא יגיע לייצור.
מה אנחנו חושבים: חשמלית הביצועים של פולסטר מסתמנת כיריבה אמיתית, שעשויה לאיים על הבלעדיות של פורשה. אם אכן תממש את ההבטחות להיות מכונת נהיגה, היא גם עשויה להיות שוודית ראשונה מזה שנים שמדברת אל החשק והרגש, בשונה מההיצע כיום של פולסטר עצמה - ובעלת הבית וולוו - הפונה בעיקר ליעילות, שימושיות ובטיחות. מסקרן.