בקצרה:
  • רנו משלימה את היצע המסחריות-חשמליות עם הטראפיק
  • תציע בו טעינה מהירה כאופציה בלבד
  • השיווק בישראל נמצא כרגע מחוץ לתכניות היבואנית קרסו
אחרי הגרסאות החשמליות של סיטרואן ג'מפי ומרצדס ויטו ואחרי פולקסווגן ID.BUZZ, גם רנו תציג גרסה חשמלית לוואן טראפיק, במסגרת תערוכת הרכב המסחרי של האנובר, גרמניה, שתיפתח מחר (ג') לאחר ארבע שנות הפוגה. יש להזכיר כי תחום המסחריות החשמליות אינו זר עבור היצרנית הצרפתיה, שהציגה כבר ב-2011 גרסה חשמלית לקנגו, בעוד המאסטר הגדול זכה לגרסה חשמלית כבר לפני חמש שנים.
רנו טראפיק E-Tech בשמו המלא יוצע בשתי מידות אורך זהות לגרסת הדיזל (508 או 548 ס"מ) ובשני גבהים - 197 או 250 ס"מ. נפח האחסון בגרסה המסחרית סגורה ינוע בין 5.8 ל-8.9 קוב, ואילו כושר הגרירה - עקב אכילס של גרסאות חשמליות - יעמוד על 750 ק"ג בלבד, לעומת 1.6-1.7 טון בגרסאות הדיזל. עם זאת, כושר ההעמסה יהיה דומה לזה של גרסאות הדיזל ויעמוד על 1.1 טון.
המנוע החשמלי של הטראפיק יציע הספק צנוע של 122 כ"ס בלבד ולמרות שרנו לא מפרסמים עדיין נתוני תאוצה ומהירות מירבית, נסתכן ונהמר כי אלה לא צפויים להרשים. סוללת 52 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 240 ק"מ, עדיף במעט על פני גרסת ה-50 קוט"ש של סיטרואן ג'מפי (221 ק"מ). עם זאת, הג'מפי משווק גם עם סוללת 75 קוט"ש וטווח של 319 ק"מ.
לטובת טעינת הסוללות רנו תצייד את הטראפיק כסטנדרט במטען בסיסי חד-פאזי של 7 קילוואט, ולצידו יוצע ללקוחות גם מטען של 22 קילוואט עבור עמדות AC ציבוריות. טעינת DC מהירה תוצע אף היא - אך כאופציה בלבד - בהספק מירבי של 50 קילוואט. מהיבואנית קרסו נמסר כי בשלב זה אין תכניות לשיווק הדגם בישראל.