בקצרה:
- מרצדס S580e תאפשר 104 ק"מ נקיים מזיהום
- תערובת בנזין וחשמל מפיקה 510 כ"ס
- המחיר: 1.05 מיליון שקל, 250 אלף שקל פחות מגרסת הבנזין
ספינת דגל היברידית: ה-S580e היא הגרסה ההיברידית נטענת לדור העדכני של ספינת הדגל של מרצדס. מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (367 כ"ס), למנוע חשמלי (150 כ"ס) עם הספק משולב של 510 כ"ס (75 כ"ס יותר מה-S500) העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת תשעה הילוכים אוטומטית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות (0.3 שניות יותר מה-S500 כפולת ההנעה) ו-250 קמ"ש מרביים.
מצברים בקיבולת 28.6 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה חשמלי של 104 ק"מ, יותר מכל היברידית נטענת המשווקת כיום, במהירות של עד 140 קמ"ש. באופן ייחודי לדגמים היברידיים, ניתן לטעון אותם גם באמצעות טעינה מהירה (60DC) בחצי שעה בלבד. המערכת החשמלית מביאה לעליית משקל של 340 ק"ג בהשוואה ל-S500.
מה עוד צריך לדעת: ררשימת האבזור זהה לגרסת הבנזין, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("12.8) בטכנולוגיית OLED, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום, אוורור ו-10 תוכניות עיסוי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת שמע 3D של בורמייסטר עם 15 רמקולים ועוד. כמו שאר הגרסאות, גם כאן מיתלי אוויר אדפטיביים ומערכת היגוי אחורי אקטיבי הם ציוד תקני.
מערכות הבטיחות זהות וכוללות את כל ההיצע המוכר של היצרנית, לרבות צמד כריות אוויר בגב המושבים הקדמיים (12 בסך הכל) עבור הנוסעים מאחור מערכת התראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי באמצעות תאורת האווירה (כ-250 יחידות לד הפזורות בתא), ויחידות תאורה קדמית עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה המייצרת אלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות לד רגילות.
מה אנחנו חושבים: מרצדס S קלאס נחשבת כבר שנים למכונית הטובה בעולם, בעיקר בגלל שבאופן קבוע שילבה חידושים טכנולוגיים שהגיעו למכוניות נוסעים רגילות רק עשור אחד או שניים מאוחר יותר. וזה נכון גם בדור העדכני שלה. בגרסה ההיברידית נטענת שנחתה כאן כעת, היא הופכת את הבנזין הרגילה לכמעט מיותרת. עם ביצועים דומים, אפשרות לטווח חשמלי יוצא דופן ובעיקר תג מחיר נמוך משמעותית.