בקצרה:
- גם בישראל תשווק גרסת הקצה של פורד ברונקו
- עם שדרוג מערכות משמעותי לרכב השטח
- יעלה 775 אלף שקל, כפליים מגרסת הבסיס
הטורף הגיע: ברונקו ראפטור יהיה דגם שלישי של פורד עם השם השמור לגרסאות שטח קיצוניות, אחרי ה-F150 והריינג'ר שהוסבו, וראשון שישווק כאן באופן רשמי על ידי היבואנית. המתחרה הישיר הוא ג'יפ רנגלר רוביקון 392 שצפוי גם הוא לנחות כאן בקרוב. לברונקו ראפטור מנוע V6 כפול-מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם 400 כ"ס, 70 כ"ס יותר מה-V6 בנפח 2.7 ליטר בברונקו המשווק כאן. תיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים בכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח, יעבירו את הכוח לגלגלים.
על הגובה: השינוי העיקרי בראפטור נוגע למערך המיתלים, המיועד לאפשר נסיעת שבילים משובשים מהירה. עם תצורה דומה אבל מחוזקת הכוללת סרן חי מאחור (דנה 50 לעומת 44) ונפרד מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים, המאפשרים להרחיב את מפסק הסרנים ב-16 ס"מ מלפנים ו-17 ס"מ מאחור (186 ו-187 ס"מ בהתאמה) בהשוואה לווילדטראק.
הם נתמכים בולמי זעוזעים אדפטיביים של פוקס "3.1 עם אפשרות כיוון מידת שיכוך הכיווץ וההחזרה, עם מיכל חנקן חיצוני לטובת עמידות פעולה גם בתנאי חום קיצוניים. גם הבלמים גדולים יותר מלפנים (350 מ"מ לעומת 311) ומאחור (336 מ"מ לעומת 308).
על הקשר לקרקע אחרים צמיגי BFGoodrich KO2 במידה "37 ("2 יותר מהווילדטראק) על חישוקי "17, עם מנגנון נעילה (בידלוק) כנגד פריקה בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. בהשוואה לגרסת ווילדטראק, לראפטור זווית גישה גדולה ב-4 מעלות (47.2), זווית גחון גדולה ב-4.5 מעלות (30.8), זווית נטישה גדולה ב-3.5 מעלות (40.5) עם מרווח גחון נדיב ב-4 ס"מ (33.2 ס"מ). מהלכי המתלה נדיבים יותר מגרסת בדלנדס – 33 ס"מ מלפנים (10.8+ ס"מ) ו-35.5 ס"מ מאחור (9.6+ ס"מ).
מה עוד צריך לדעת: המראה אגרסיבי יותר ונבדל בעיקר בפגוש קדמי שונה וסבכה עם הכיתוב "פורד", בניגוד ל"ברונקו" בדגם הרגיל, וגם בכנפיים מורחבות שנועדו לאכלס את הגלגלים הגדולים. בתא הנוסעים יש הגה עם סימון ממורכז ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, כמו-גם שילוב דיפונים בצבע כתום עם קרבון. עוד נוספה ידית אחיזה לנוסע בקונסולה המרכזית ותמיכה צדית משופרת למושבים.
למעט תוספת לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12), רשימת האבזור דומה לגרסאות האחרות וכוללת בין היתר מסך מגע ("12), מצלמות היקפיות, ריפודי עור עם כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: השדרוג שהעבירה פורד את הברונקו אמור להביא לשיפור משמעותי ביכולת השטח, בכל תוואי ובכל מהירות, והוא כנראה הדבר הקרוב ביותר לרכב מרוצים עם רישוי לכביש הציבורי. רק שתג המחיר - 775 אלף שקל - גבוה מאוד ומרחיק אותו ממספר גדול של לקוחות. וברור לנו כי יהיו מספיק כאלה שכסף אינו בעיה עבורם וכל רפטור שיגיע יזכה לבעלים, אבל עבורנו גרסת בדלנדס הצנועה יחסית נותרת עדיין הנכונה ביותר בהיצע.