בקצרה:
  • טסלה מציגה גרסת בסיס למודל Y
  • עם ביצועים וטווח נסיעה צנועים יותר
  • תנחת כאן במהלך שנה הבאה
3 צפייה בגלריה
(צילום: עומר לביא)
חשמל על הגובה: טסלה החלה לשווק באירופה מודל Y גם בגרסת SR בסיסית, וזו צפויה לנחות בישראל במהלך שנה הבאה. כמו הגרסאות האחרות שכבר שווקו כאן, גם היא תגיע מפס הייצור החדש של טסלה בברלין.
מערכת ההנעה זהה למודל 3 SR עם מנוע חשמלי בודד (325 כ"ס) המוצב מאחור ומחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, ומאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, 1.9 שניות יותר ממודל Y בגרסת LR כפולת הנעה (441 כ"ס). גם המצברים קטנים יותר (57.5 קוט"ש) ולכן טווח הנסיעה עומד על 455 ק"מ, כ-80 ק"מ פחות מגרסת LR. טעינה מהירה (170DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% ב-25 דקות.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה למודל 3, המודל Y ארוך ב-5.5 ס"מ (475 ס"מ), רחב ב-7 ס"מ (192 ס"מ) וגבוה ב-18 ס"מ (162.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ), שינויים המסייעים לו להציע מרחב מחייה טוב משמעותית ליושבים מאחור. תא המטען האחורי מכיל 854 ליטר (כ-300 ליטר יותר מהמודל 3) והקדמי 117 ליטר (כ-30 ליטר יותר).
רשימת האבזור צפויה להיות דומה למודל Y בגרסת LR לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מסך מגע ענק ("15), חלון שמש קבוע וחישוקי "19. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, בעוד מערכת אוטו-פיילוט המרחיבה את יכולת הנהיגה החצי אוטונומית עולה 37.5 אלף שקלים נוספים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עומר לביא)
מה אנחנו חושבים: עם המודל 3 טסלה זכתה להצלחה מקומית אדירה כשהפכה לדגם חשמלי הנמכר ביותר ב-2021. והיא עשתה זאת גם בזכות שילוב בין תדמית טכנולוגית ונחשקת לתג-מחיר סופר אטרקטיבי שהתחיל בכ-180 אלף שקל, אבל מאז התייקר משמעותית ומתחיל כיום ב-240 אלף שקל. וה-Y יקר עוד יותר עם תג מחיר התחלתי של 350 אלף שקל לגרסת LR, מציב אותו כך בסביבה עם מתחרים סופר איכותיים של מותגי יוקרה נחשקים.
והוא צפוי להתייקר עוד יותר עם עליית המיסוי לרכבים חשמליים הצפויה לינואר הקרוב, ולכן ברור מדוע טסלה מתכננת להנחית כאן במהלך שנה הבאה את גרסת SR הבסיסית. אם תצליח להצמיד לו מחיר שיהיה נמוך מ-300 אלף שקל יש לו סיכוי להפוך את המודל Y לפופולרי הרבה יותר.