דלק מוטורס, יבואנית פורד, מחזירה לשוק המקומי את הפוקוס העדכנית. ל-ynet נודע כי המשפחתית הקומפקטית, המכונית הנמכרת ביותר בשוק הרכב ב-2012, תחזור לאולם התצוגה המקומי במהלך הרבעון הראשון של 2020 אחרי שנתיים של היעדרות - עם תג-מחיר שאמור ליישר קו מול המתחרות החשובות בקטגוריה בגרסת הבסיס, כ-132 אלף שקלים. מעט מאוחר יותר במהלך השנה צפויה להצטרף לאולם התצוגה של פורד, לראשונה באופן סדיר, גם המוסטנג הספורטיבית אשר את גרסתה החשמלית-עתידית פגשנו לאחרונה.
הפוקוס הנוכחית שהוצגה לפני כשנה וחצי היא דור רביעי למשפחתית שהוצגה לראשונה בסוף שנות ה-90 כמחליפת האסקורט הוותיקה, ושווקה באירופה ובארה"ב (בגרסאות שונות במקצת). הדגם העדכני שומר על הקווים המזוהים של הפוקוס היוצאת אך נראה דינמי יותר תודות לחרטום שונה הכולל כמקובל כיום פתחי אוורור גדולים בפגוש ויחידות תאורת לד צרות.
תא הנוסעים עודכן עם קונסולה מרכזית שונה הכוללת מתגים גדולים יותר ומסך מגע ("8) לתפעול מערכות שונות בחלקה העליון, עם תצוגת נתונים עלית וחוגת העברת הילוכים במקום הבורר המסורתי. בסיס הגלגלים צמח ב-5 ס"מ (270 ס"מ) ואמור כך לסייע בהגדלת מרחב המחיה לנוסעים מאחור, מנקודות התורפה של הדגם היוצא. לתא המטען 341 ליטר של נפח בגרסת חמש הדלתות (תוספת של 25 ליטר)ו-575 ליטר בסטיישן (99 ליטר יותר).
בנוסף לרמות האבזור המוכרות תוצע הפוקוס בשתי גרסאות אבזור-גימור חדשות. "ST-ליין" בעלת מאפייני עיצוב ספורטיביים וכיול מיתלים שונה בהשראת הפוקוס ST, וגרסת "אקטיב" הקורצת לחובבי דגמי פנאי דוגמת קיה X-סיד ומאזדה CX-30, עם מתלים המאפשרים הגבהה של 3 ס"מ, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב המרכב ופסי גגון. שתיהן יוצעו כאן לצד גרסאות רגילות.
עוד לא ברור אילו מערכות בטיחות יוצעו בפוקוס כאשר תגיע, אך יש להניח שיהיו בהן מרבית המערכות המתקדמות המשווקות עם הפוקוס בחו"ל, לרבות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל זחילת פקקים), שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים, זיהוי תמרורים, ותאורה אדפטיבית עוקבת פניה הנעזרת במצלמה לזיהוי תוואי ושוליים.
הפוקוס תוצע כאן עם שני מנועי בנזין שלושה צילינדרים מוגדשים. בנפח 1.0 ליטר עם 125 כ"ס או 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, שניהם ישודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית "רגילה" והנעה קדמית עם מערכת הכוונת מומנט (המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה). הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות במנוע הקטן, 9.1 שניות בגדול, בדרך ל-192 קמ"ש ו-205 קמ"ש בהתאמה. כבסיס משמשת פלטפורמת C2 חדשה, אשר לדברי היצרנית קלה בכ-90 ק"ג מזו בדגם היוצא, לצד עליה של 20% בעמידות לפיתול (קשיחות).
אך עם כל הכבוד לפוקוס, המכונית המפורסמת והאייקונית ביותר של פורד עונה לשם מוסטנג, ועד היום הגיעה לישראל רק בצינורות יבוא אישי ומקביל. כעת היא צפויה להגיע לאולם התצוגה של דלק, היבואנית הרשמית, ותעשה זאת כנראה ברבעון השלישי של השנה, במקביל להשקת המאך-E החשמלית.
המוסטנג הנוכחית, דור שישי בשושלת, הוצגה כבר בסוף 2013 ותנחת כאן בגרסה שלאחר מתיחת הפנים כקופה וקבריולה (גג נפתח). במתיחת הפנים עודכן קלות העיצוב החיצוני, שודרג תא הנוסעים (לוח מחוונים דיגיטאלי, מסך מגע עם צימוד Apple CarPlay ושיפור איכות החומרים) ונוספו מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועירנות נהג.
בגרסאותיה הרגילות (בשונה מה-GT הכוחניות במיוחד) משווקת המוסטנג עם אפשרות לאחד משני המנועים הבאים, ועדיין לא ברור איזה מהם יגיע: ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.3 ליטר עם 291 כ"ס, או V8 בנפח 5.0 ליטר עם 449 כ"ס המשודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית (שלא תגיע) או עשרה הילוכים אוטומטית. ההנעה אחורית בכל מקרה.