בקצרה:
  • אודי e-tron המעודכן ישנה את שמו ל-Q8
  • שיפור ניכר בטווח הנסיעה - עד 600 ק"מ
  • ינחת בישראל ברבעון הראשון של 2023
ארוך טווח: מלבד שינוי שמו של זקן השבט החשמלי e-tron ל-Q8 e-tron, כחלק מסדר עולמי חדש בדגמי החשמליות של מותג היוקרה הגרמני, העדכון המשמעותי ביותר נוגע לטווח הנסיעה. לא פחות מ-200 ק"מ נוספו לו בגרסאות השונות: 580 ק"מ בגרסת 55 הרגילה, 600 ק"מ ב-55 ספורטבק. השיפור הושג הודות לשינויי עיצוב שהקטינו את מקדם הגרר (0.27 בגרסה הרגילה ו-0.24 בספורטבק) ומנוע חשמלי יעיל יותר (בהספק זהה, 408 כ"ס), וסוללה גדולה יותר (106 קוט"ש).
גרסת הבסיס המכונה 50 (340 כ"ס), ששווקה כאן לתקופה קצרה, מקבלת סוללה גדולה יותר (89 קוט"ש) שתאפשר טווח נסיעה של כ-500 ק"מ, כ-150 ק"מ יותר מבעבר. כדי לשמור על זמני טעינה מהירה בדומה לגרסאות הקודמות, למרות הגדלת הקיבולת, שופרה גם מהירות הטעינה המהירה (150DC בגרסת 50, 170DC ב-55) המאפשרת כעת להגיע מ-10% ל-80% סוללה בכחצי שעה. אודי גם תציע כאופציה מטען פנימי משופר (22 KW) המאפשר טעינה ביתית מהירה יותר.
גרסת הקצה תכונה כעת SQ8 e-tron וזו תקבל סוללות גדולות עם תצורה הנעה זהה ל-e-tron S היוצא, שלושה מנועים (שניים על הסרן האחורי, אחד על הקדמי) עם 503 כ"ס בסך הכל. צריכת חשמל גבוהה יותר תפגע קלות בטווח הנסיעה שיעמוד על כ-500 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת ה-MLB Evo הוותיקה, שתוכננה במקור עבור דגמים עם מנועי בעירה פנימית והוסבה להנעה חשמלית. מערך מיתלי אויר בכל פינה נותר ציוד תקני, אבל עקב הסוללות הגדולות והכבדות יותר, נדרש שינוי כיול. העדכון לעיצוב החיצוני צנוע ומתמקד בעיקר בחזית עם סבכה, סמל מותג ופגוש שונים.
סביבת הנהג נותרה ללא שינוי, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. עליון ("10.1) לבידור-ניווט, תחתון ("8.6) למיזוג-נוחות. אודי מציינת כי כעת נעשה שימוש מוגבר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, לרבות החלפת ריפודי עור בחומר סינטטי. יכולות מערכות הבטיחות שופרו ואודי גם מציעה אפשרות להסיע את הרכב בעזרת אפליקציה ייעודית לטובת כניסה או יציאה מחניה.
מה אנחנו חושבים: ה-e-tron זכה לפופולאריות אדירה באירופה ואצלנו, בעיקר בגלל שהיה מחלוצי ההנעה החשמלית בקטגוריית היוקרה. וכזה שאיפשר ללקוחות רבים לזנוח את הבנזין והדיזל לטובת חשמל. מאז איבד גובה. אצלנו עקב שינויים לרעה בהטבות המיסוי לרכבים חשמליים, בעולם כולו עקב ריבוי מתחרים מודרניים עדיפים כמו ב.מ.וו iX וכעת גם מרצדס EQE SUV.
שיפור טווח הנסיעה מטפל בנקודות התורפה העיקרית, ולפחות לקוחות מותג ותיקים עשויים להשתכנע כך לשדרג לגרסה העדכנית. מצד שני, עדיים לא ברור לנו איך - אם בכלל - כויילה הפלטפורמה הוותיקה כך שתציג שיפור באיכויות הנסיעה ולא תניף דגל לבן מול מתחרים מודרניים. בכל מקרה, גם באודי לא בונים על חזרה למעמד הרם של לפנ ארבע שנים.