בקצרה:
  • אסטון מרטין DBX זוכה בגרסת קצה סופר-כוחנית
  • ההספק חסוי אבל יש הבטחה: רכב הפנאי החזק והמהיר ביותר
  • צפוי לנחות בישראל בעוד חודשים ספורים
ביצועים וגובה: אסטון מרטין תחשוף בשבוע הבא גרסת קצה ל-DBX, רכב הפנאי הראשון מתוצרתה. והיצרנית הבריטית מבטיחה שהוא יהיה החזק והמהיר בקטגוריה. מחזיק התואר הנוכחי הוא למבורגיני אורוס, ולכן יש לצפות להספק מרבי גבוה מ-650 כ"ס אותם הוא מייצר. גרסת הקצה תהיה גם "הקדמת תרופה למכה", מול רכב הפנאי הראשון של פרארי שצפוי להיחשף בחודשים הקרובים.
אסטון לא משחררת בינתיים פרטים טכניים אבל ל-ynet נודע כי המנוע יהיה V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, היישר ממרצדס AMG, ולא ה-V12 בנפח 5.2 ליטר שפותח על-ידי היצרנית הבריטית ומונח בחרטום ה-DB11 וה-DBS סופרלגרה.
מה אנחנו יודעים: היצרנית הבריטית לא חושפת כאמור כל פרט טכני, אבל ניתן לשער שכל המערכות הרלוונטיות לביצועים יעברו שדרוג-כיול במטרה להתאים אותן לכוח הנוסף. כולל כיול שונה למיתלי האוויר, שדרוג מערכת הבלימה, ניהול תיבת הילוכים אחר וכמובן צמיגים דביקים יותר. גם העיצוב צפוי להיות קרבי יותר עם פגושים שונים המשפרים גם את היעילות האווירודינמית, ורביעיית מפלטים מאחור במקום צמד בגרסה הרגילה.
שאר מרכיבי שרשרת ההנעה צפויים שלא להשתנות מהותית. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית תהיה גם שם, וכך גם הנעה כפולה מבוססת מצמד רב-דיסקיות שמעביר כוח לפנים כשנדרש, עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
מה אנחנו חושבים: אסטון מרטין סובלת כבר זמן רב מהיצע דגמים מיושן ולא תחרותי. גם הדגמים החדשים שהיא משיקה מתקשים להתמודד מול המתחרות. לצד זאת, יש לה הנהלה חדשה יחסית עם מוטיבציה לשנות את המצב. שיתוף הפעולה עם מרצדס למשל מעניק לה נגישות למערכות ההנעה המתקדמות של היצרנית הגרמנית. אבל זה לא מספיק עדיין.
כך למשל, אסטון מרטין נראית כנלחמת מלחמה שמעטים - אם בכלל - מעוניינים בה. שם המשחק הוא חשמל, חלקי או מלא, ושילוב מערכות הנעה כאלה חשוב פי כמה משדרוג או תוספת יחידות בנזין חזקות ככל שיהיו. כך שלפחות בינתיים, ועם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) ליכולת הדינמית של דגמיה הנוכחיים, גם אם ה-DBX החזק ביותר יהיה מופת מוטורי, הוא מסמן בעיקר שאסטון מרטין ממשיכה להגרר (הרחק) מאחורי התעשייה. ואלה לא חדשות טובות.