בקצרה:
  • פורד תציג בקרוב פנאי חשמלי שני
  • כבסיס ישמש פולקסווגן ID4
  • צפוי לנחות כאן לקראת סוף 2023
למרכז הזירה: פורד חושפת טיזר לרכב פנאי חשמלי שני אחרי המוסטנג מאך-E, כחלק מהרחבת היצע הדגמים הנקיים מזיהום שלה באירופה. הוא צפוי לנחות בישראל לקראת סוף 2023 כדגם ראשון של פורד בקטגוריה.
מדובר בהרחבה של שיתוף הפעולה בין היצרניות, במסגרתו פורד תורמת לפולקסווגן את פלטפורמת הריינג'ר כבסיס לאמרוק ואת פלטפורמת הטרנזיט לטרנספורטר הבא, ואילו פולקסווגן מעניקה לפורד את הקאדי כבסיס לטרנואו וכעת גם את פלטפורמת MEB הייעודית לרכב חשמלי.
מה אנחנו יודעים: את הבסיס לדגם החדש יעניק ה-ID4, לרבות ממדים ומערכות הנעה דומות, מה שיאפשר לפורד להתמודד בקטגוריית פנאי חשמלי הצומחת במהירות. עם מנוע חשמלי אחורי (148 עד 204 כ"ס) בגרסאות בסיס, או אחורי וקדמי (300 כ"ס) והנעה כפולה בגרסאות בכירות. מצברים בקיבולת 55 עד 82 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של בין 350 ל-500 ק"מ. הייצור יתבצע במפעל פורד בקלן, גרמניה.
העיצוב צפוי להיות שונה מה-ID4, וצריך לקוות שגם תא הנוסעים יהיה שונה וללא מערכת ההפעלה השנויה במחלוקת של פולקסווגן. בהמשך יצטרפו להיצע שני דגמים נוספים, הראשון כגרסת פנאי קופה, בדומה ל-ID5. השני יהיה גרסה חשמלית לפומה כתשובה לאופל מוקה-e.
מה אנחנו חושבים: פורד נחשבה שנים רבות לאחת ממעצמות תעשיית הרכב העולמית, עם נוכחות גדולה משני צידי האטלנטי. כדי לשמור על מעמדה באירופה עם ביקושים יוצאי דופן לרכבים חשמליים היא נדרשת לשיתוף הפעולה עם פולקסווגן, לה היצע נרחב של דגמים חשמליים.
האתגר היחיד עלול להיות העובדה שהפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן כבר לא נחשבת למילה האחרונה בתעשיית הרכב, וכבר כעת היצרנית הגרמנית שוקדת על הצגת בסיס עדכני ומתקדם יותר. המשמעות מבחינת פורד היא שכשרכב הפנאי החשמלי יגיע לאולמות התצוגה שלה - הוא כבר ייחשב מיושן.