בקצרה:
  • ב.מ.וו M2 חדשה נחתה בישראל
  • תשווק רק עם תיבה אוטומטית
  • המחיר מתחיל ב-649 אלף שקל
המתכון הקלאסי: יבואנית ב.מ.וו החלה לשווק M2 החדשה, דור שני למכונית הקטנה והזולה בהיצע חטיבת הביצועים הבווארית. בחרטום מוצב מנוע בנזין כפול מגדשים, עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (ה-S58 מה-M3 וה-M4 העדכניות) המפיק 460 כ"ס, 50 כ"ס יותר מהמנוע ב-M2 קומפטישן היוצאת (S55). הוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שבעה הילוכים כפולת מצמד בדגם היוצא) ומאפשר זינוק ל-4.1 שניות, קיצוץ של 0.1 שניות בהשוואה לדגם היוצא, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. תיבת הילוכים ידנית (שישה יחסים) המוצעת בעולם לא תוצע כאן.
גדלה והשמינה: בדומה לסדרה 2 קופה המשמשת לה בסיס, גם ה-M2 גדלה משמעותית. בהשוואה לקודמתה היא ארוכה ב-12 ס"מ (458 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (274.5 ס"מ) בעוד תא המטען נותר ללא שינוי (390 ליטר). והיא גם כבדה יותר בכ-150 ק"ג (1.8 טון) למרות גג עשוי קרבון המאפשר הפחתת משקל של כשישה ק"ג. בהשוואה לסדרה 2 המרכב הוקשח בנקודות שונות לרבות מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, מפסקי הסרנים הורחבו (4.5 ס"מ מלפנים, 2 ס"מ מאחור), עם כיול ייעודי למערכת המתלים (עם בולמי זעזועים אדפטיביים) ולהגה.
גם מערכת הבלימה שודרגה (380 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 370 מ"מ מאחור) עם אפשרות בחירה בין שני מצבי רגישות לדוושת הבלמים. לבקרת היציבות אפשרות לניתוק חלקי (MDM) או מלא עם עשרה מצבי התערבות למערכת בקרת המשיכה בדומה למכוניות מירוץ. יש גם מערכת Drift Analyser המעניקה לנהג ציון על יכולותיו. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים מבדגם היוצא, מלפנים ב-3 ס"מ (275/35) על חישוקי "19, מאחור ב-2 ס"מ (285/30) על חישוקי "20.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אגרסיבי מזה של סדרה 2, לרבות פגושים שונים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, מסיט אוויר ורביעיית מפלטים מאחור. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("14.9) והגה שלוש צלעות ייחודי עם צמד מתגים אדומים (M1 ו-M2) המאפשרים מעבר מהיר למצב נהיגה המועדף על הנהג.
כציוד תקני יש כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מושבי באקט עשויים קרבון וקלים בכ-11 ק"ג יוצעו כאופציה בתוספת תשלום. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: עם ה-M2 החדשה ב.מ.וו הצליחה לשמור על המתכון הקלאסי, כנראה בפעם האחרונה. עם מנוע בנזין ללא סיוע חשמלי וסוללות מכבידות, באופן נדיר כיום בתעשיית הרכב לאור תקנות זיהום אוויר מחמירות המחייבות גם יצרניות אקזוטיקה כמו מקלארן, פרארי ולמבורגיני להסתייע בחשמל. ומצד שני עם הנעה אחורית בלבד, הופך אותה בכך למכונית יחידה כיום לחטיבת הביצועים שמוצעת רק עם תצורת ההנעה הטהורה. אבל.
לאור זאת מצערת העובדה שתיבה ידנית, הנדירה כיום במכוניות ספורט ומשדרגת עוד יותר את חווית הנהיגה, לא תוצע כאן בקרוב.