בקצרה:
- אודי RS6 ו-RS7 מתחזקות ומסירות משקל
- עוד 30 כ"ס, פחות 8 ק"ג, בלי מערכות מתקדמות
- המחיר החל מ-1.1 מיליון שקל
עוד כוח, פחות משקל: יבואנית אודי החלה לשווק גרסאות פרפורמנס ל-RS6 ול-RS7. מנוע ה-V8 (בנפח 4.0 ליטר) מקבל צמד מגדשים שונים עם לחץ גדישה מרבי גבוה יותר (2.6 באר לעומת 2.4), האחראים בין היתר לתוספת של 30 כ"ס, עם 630 כ"ס בסך הכל. המנוע מחובר לאותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (בכיול שונה, עם העברות מהירות יותר) ולמערכת הנעה כפולה קבועה המוכרת, עם יחס קבוע של 60-40 לפנים-אחור ואפשרות להעברה של עד 70% כוח לפנים או 85% לאחור.
המשקל העצמי נמוך ב-8 ק"ג, הודות להסרה של חומרי בידוד, ויחד עם השינויים במערכת ההנעה הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 3.4 שניות, קיצוץ של 0.2 שניות בהשוואה לגרסאות הרגילות.
פחות מהגרמנים: מיתלי אוויר בכל ארבעת הפינות הם ציוד תקני בשני הדגמים, אבל מערכות מכאניות מתקדמות המוצעות באירופה כציוד תקני בגרסאות הביצועים, לא עשו דרכן לאלו שמשווקות כאן. למשל היגוי אחורי אקטיבי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. עוד נעדרים מהרשימה חישוקי "22 המפחיתים 5 ק"ג מהמשקל הבלתי מוקפץ ועליהם צמיגי קונטיננטל ספורט קונטקט 7 שפותחו במיוחד עבורה ומקצרים גם את מרחק הבלימה.
מה אנחנו חושבים: תמיד אהבנו את גרסאות הביצועים למשפחתיות של אודי, בעיקר את ה-RS6, סטיישן המסוגלת בקלות להשפיל פורשה 911 ברמזור או בכביש מפותל, על אספלט יבש ובעיקר רטוב. תוספת הכוח מביאה אומנם לשיפור בביצועים, אבל בקרב הזה החשמל ניצח כבר ממזמן, וכשהן יגיעו ל-100 קמ"ש טסלה מודל S פלייד תהיה צפונית ל-150 קמ"ש. המקום בו הבנזין יכול עוד להשיב מלחמה הוא בכל הקשור לאיכויות דינמיות והנאה מנהיגה. וכאן חבל שיבואנית אודי מחסירה אבזור שהיה יכול לשדרג מניסיוננו דרמטית את היכולות של משפחתיות העל שלה.