• האלנטרה תהיה דגם חמישי בחטיבת הביצועים של יונדאי
  • מערכת ההנעה, המיתלים והבלמים מגיעים מה-i30N
  • שיווק מקומי נמצא בבחינה
משפחתית ביצועים: האלנטרה N תהיה דגם חמישי בחטיבת הביצועים הצעירה של יונדאי. היא עושה שימוש במנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר המוכר מה-i30N עם 280 כ"ס, המחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים כפולת מצמד, והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
הגרסה עם תיבה כפולת המצמדים תזנק ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, 0.1 שניות פחות מה-i30N ו-1.4 שניות פחות מסקודה אוקטביה RS, שתהיה המתחרה הישירה שלה. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. כמו ב-i30N, גם כאן יש סעפת פליטה אקטיבית התורמת לצליל מנוע משופר, אבל הסדאן מבטיחה סאונד משופר עוד יותר הודות לסיוע מהרמקולים של מערכת השמע.
לא רק קו ישר: כמו שאר דגמי החטיבה, גם האלנטרה N זוכה להשבחה של מכלולים שונים, במטרה לאפשר לה יכולות דינמיות גבוהות. המרכב חוזק במקומות שונים, כולל מוט גישור בין בתי הבולמים מאחור, ומאפשר בכך קשיחות גבוה ב-29% אחוז מאלנטרה רגילה. גם המשקל הבלתי מוקפץ מלפנים הופחת ב-1.7 ק"ג, הודות לתכנון שונה של הצירייה והחיבור שלה לגלגלים.
מערכת המיתלים כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים גדולים מלפנים (360 מ"מ) ומערכת קירור יעילה יותר המאפשרת עמידות גבוהה לאורך זמן. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S, רחבים יותר (245/35) מהפירלי P-זירו של ה-i30N.
מה עוד צריך לדעת עליה: העיצוב החיצוני נבדל מהאלנטרה הרגילה בפגושים שונים, עם פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים, צמד מפלטים ומסיט אוויר מאחור, חישוקי "19 ייחודיים וספוילר בקצה דלת תא המטען המאפשר כוח הצמדה גבוה ב-125% מהאלנטרה הרגילה.
סביבת הנהג כוללת מושבים המציעים תמיכה משופרת ותנוחת נהיגה נמוכה בסנטימטר מהאלנטרה הרגילה, והגה שלוש צלעות עם צמד מתגי שליטה למעבר מהיר למצב הנהיגה המועדף. יש תצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע, כולל אפשרות למערכת טלמטריה עם יכולת לתעד הקפה על מסלול המרוצים מהמצלמה הקדמית וגם לשתף את הזמנים באמצעות אפליקציה ייעודית.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של יונדאי צעירה הרבה יותר מהמתחרות שלה, וארבע שנים לאחר הדגם הראשון שהציגה מונה המשפחה כבר חמישה דגמים שונים. בעשור השלישי של המילניום מדובר בצעד נדיר בתעשיית הרכב הפונה יותר ויותר לחשמל, על חשבון דגמי ביצועים עם היצע שהולך ומתדלדל ביצרניות אחרות.
על הנייר האלנטרה N נראית כמשפחתית ספורטיבית מרשימה, עם ביצועים טובים מהמתחרה הישירה של סקודה. גם העובדה כי מי שחתום על הפיתוח שלה, אלברט בירמן, שערק ליצרנית הקוריאנית לאחר ששימש ראש חטיבת M של ב.מ.וו, מבטיחה יכולות דינמיות מהמעלה הראשונה. כל שנותר כעת הוא לקוות שהיא תנחת באולם התצוגה של היבואנית, אבל בינתיים עוד לא ידוע מתי ואם בכלל זה יקרה.