בקצרה:
  • סדרה 3 העדכנית התייקרה ב-20-30 אלף שקל
  • תשווק עם מנוע בנזין בסיסי או היברידי נטען
  • הציוד התקני חסר מצלמת רוורס ובקרת שיוט אדפטיבית
רבת המכר: עם 16 מיליון יחידות שנמכרו מאז הוצגה לראשונה באמצע שנות ה-70, סדרה 3 היא המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו. מתיחת הפנים לדור השביעי בשושלת (שם קוד G20) אמור לאפשר ליצרנית להתמודד עם מתחרות מודרניות, בעיקר מרצדס C קלאס החדשה. בהתאם, שינויי המראה צנועים ומתמקדים ביחידות תאורה קדמיות ופגושים אגרסיביים מבעבר.
בתא הנוסעים יש גרפיקה שונה ומגוונת יותר ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול יותר ("14.9 לעומת "10.3). החלפת בורר ההילוכים במתג צנוע - ומנופי שליטה מאחורי ההגה - פינתה מקום ליותר תאי אחסון. הנוסעים מאחור זוכים כעת לפתחי מיזוג עם שליטה נפרדת.
המחיר עלה, האבזור בסיסי: מערכות ההנעה נותרו ללא שינוי. גרסת 318 הבסיסית התייקרה בשיעור ניכר ועולה כעת 290 אלף שקל (30 אלף שקל יותר), כשבחרטומה מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם 156 כ"ס. הגרסאות ההיברידיות-נטענות משלבות בין מנוע הבנזין למנוע חשמלי ועושות זאת בשתי רמות הספק - 204 כ"ס ב-320e (310 אלף שקל, 20 אלף שקל יותר), או 292 כ"ס ב-330e (325 אלף שקל, 20 אלף שקל יותר).
בכל המקרים החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. לגרסאות ההיברידיות-נטענות טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-60 ק"מ, כמחצית מטווח הנסיעה של המתחרה משטוטגארט. מה עם סדרה 3 חשמלית? יש כזו, אך היא משווקת לפחות בינתיים רק בשוק הסיני.
למרות תג המחיר וההתייקרות הניכרת, רשימת האבזור ב-318 נעדרת אפילו מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. גרסת האבזור הבכירה יותר כוללת את החסר, אבל נעדרת כיוון חשמלי למושבים הקדמיים. ריפוד דמוי עור מלא, מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי? ציוד תקני רק בגרסת האבזור הבכירה של ה-330e (355 אלף שקל). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונמית, תיקון סטיה מנתיב והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: סדרה 3 המעודכנת משדרגת אומנם את סביבת הנהג, ולשמחתנו היא שומרת על עיצוב קלאסי ללא סבכת כליות ענקית. אבל כדי לשמור על מעמדה כרבת המכר של ב.מ.וו נדרש שדרוג משמעותי הרבה יותר. עליית המחיר, האבזור הצנוע ומערכות ההנעה שנותרו ללא שינוי וכמובן ללא גרסה חשמלית מתבקשת, יקשו עליה להתמודד מול המתחרה הוותיקה מגרמניה. וגם מול מתחרות חדשות עם הנעה נקייה מזיהום כמו טסלה מודל 3 ופולסטר 2.