בקצרה:
  • עד השקת ה-i7, ה-iX יהיה החשמלי הבכיר בב.מ.וו
  • יוצע בשתי גרסאות הנעה עם 408 או 600 ק"מ טווח
  • המחיר מתחיל ב-559 אלף שקל
סגירת פערים: ב.מ.וו נחשבת לחלוצה בפיתוח מכוניות חשמליות, וחשפה i3 כבר בתחילת העשור הקודם. אלא שאז האטה, ומצאה עצמה תוך שנים ספורות (הרחק) מאחורי המתחרות הישירות, אודי ומרצדס, שהגיבו מהר וטוב יותר לשינויי המגמה בתעשייה. החל בהיצע דגמים צנוע בהשוואה למתחרות ועד העובדה שאין לה - בינתיים לפחות - פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי.
ה-iX אמור לשנות את זה ועד הגעת ה-i7, הוא זה שיאחז בתואר ספינת הדגל החשמלית של היצרנית. רכב ראשון של ב.מ.וו שמתכונן מראש להנעה חשמלית, לא גרסה לדגם קיים בדומה ל-iX3 או ל-i4.
מה בתפריט: למרות הצהרות על חדשנות וקדמה, הוא עדיין מבוסס על פלטפורמה מוכרת וותיקה של ב.מ.וו (CLAR) המשמשת שלל דגמי בנזין ודיזל. בהשוואה ל-X5 הוא ארוך ב-3 ס"מ (495 ס"מ), עם בסיס גלגלים נדיב ב-2.5 ס"מ (300 ס"מ). אבל צר ממנו ב-3.5 ס"מ (196.5 ס"מ) ונמוך ב-5 ס"מ (169.5 ס"מ). מה שמאפשר לו בין היתר מקדם גרר נמוך משמעותית מה-X5 (נתון של 0.25 לעומת 0.31). תא המטען מכיל 500 ליטר (150 ליטר פחות מה-X5) ובשונה ממרבית החשמליות המודרניות, אין לו תא נוסף מלפנים.
הוא יוצע בשתי גרסאות, שתיהן עם שני מנועים חשמליים המאפשרים הנעה כפולה ו-326 כ"ס בגרסת 40, או 523 כ"ס ב-50 הבכירה. גרסת הבסיס תזנק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות (0.4 שניות יותר מה-X5 40i), הבכירה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.6 שניות (0.3 שניות יותר מה-X5 M50i).
לגרסת הבסיס מצברי 76.6 קוט"ש וטווח נסיעה של 408 ק"מ, לבכירה 111.5 קוט"ש וטווח של 600 ק"מ. טעינה מהירה (150DC לבסיסית, 200DC לבכירה) מאפשרת מילוי המצברים מ-10% ל-80% ב-35 דקות.
מה עוד צריך לדעת עליו: רשימת האבזור של גרסת 40 הבסיסית כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("14.9), תצוגת נתונים עלית, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, סגירת דלתות רכה, חלון שמש וחישוקי "21. רוצים מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת ועיסוי לצד מערכת שמע של הרמן קרדון? שלמו עוד 40 אלף שקלים. גרסת 50 הבכירה (ב-699 אלף שקל) מגדילה חישוקים ("22), משלבת מיתלי אוויר אדפטיביים וכוללת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים.
היצע מערכות הבטיחות הוא המוכר של היצרנית עם בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה וגם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: ה-iX הוא תוספת חשובה לב.מ.וו. הן כתחליף נקי מזיהום ללקוחות X5, הן כאלטרנטיבה לאודי e-tron ומרצדס EQC הוותיקים ממנו. הוא יקר מהם אמנם כבר בגרסת הבסיס, אבל בסכומים שעשויים שלא להטריד לקוחות פוטנציאליים (יקר ב-35 אלף שקל מאודי, 60 אלף שקל ממרצדס).
לגרסה הבכירה והיקרה משמעותית אין כרגע מתחרים ישירים, ודווקא היא עשויה ליהנות מהצלחה מסוימת באזורי עלות קיצוניים. אחרי הכל, ה-iX השאיר עליינו רושם טוב מאוד בנהיגה ראשונה שנערכה בהשקתו העולמית, בקרוב נדע האם יצליח לשמר את הרושם החיובי גם על כבישי הארץ.