בקצרה:
  • לא מפתיע, אבל המיני הבאה תהיה חשמלית
  • טווח הנסיעה יהיה כנראה נדיב משמעותית מכיום
  • אבל הייצור הסדרתי יחל רק בעוד כשנה וחצי
קטנה וחשמלית: איך שהזמן טס. המיני הבאה תהיה כבר דור רביעי בשושלת החדשה, מאז נרכש המותג הבריטי על-ידי ב.מ.וו בתחילת שנות ה-2000. היצרנית מפרסמת כעת תמונות של המכונית בניסויי נהיגת חורף בצפון שבדיה שמטרתם לבחון את מערכות ההנעה, האלקטרוניקה, מיתלים והיגוי בתנאי הקיצון. לשם הודעת ב.מ.וו, "במטרה לשמר את היכולות הדינמיות הגבוהות של קודמותיה בשושלת וחווית נהיגה דומה לקארטינג".
לא רק חשמל: ב.מ.וו לא מפרסמת פרטים טכניים אודות הדור החדש, אבל מפרסומים שונים עולה כי לצד גרסה חשמלית היא תמשיך להיות משווקת גם עם מנועי בנזין מוגדשים, בשונה מהמתחרה האיטלקית – פיאט 500e שביצעה מעבר מלא לחשמל. ההיצע יהיה דומה לדגם הנוכחי - שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בקופר, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בקופר S, בשני המקרים עם תוספת מערכת היברידית קלה להפחתת פליטת המזהמים.
כבסיס תשמש פלטפורמת UKL של המיני היוצאת, עם שינויים והתאמות שונות לרבות בסיס גלגלים ארוך יותר ומפסקי סרנים רחבים מבעבר. אלו אמורים להביא לשיפור היכולת הדינמית אך (בעיקר) לייצר יותר מקום לסוללות גדולות מאלה שבקופר SE הנוכחית, ובכך לאפשר טווח נסיעה גדול יותר מ-228 הק"מ הצנועים (מדי) כיום. גרסאות הבנזין ימשיכו לרדת מפס הייצור באקספורד, בריטניה, בעוד הגרסה החשמלית תיוצר במפעל משותף לב.מ.וו ולגרייטוול בסין.
מה עוד צריך לדעת: למרות מדבקות הסוואה, מיני שומרת על המראה המזוהה עמה כבר שני עשורים, אבל עם יחידות תאורה שונות וגדולות יותר מלפנים ומאחור. בכונית שבתמונות ניתן להבחין בידות פתיחת דלתות מוסלקות, שמטרתן להפחית את מקדם הגרר.
מתמנות ריגול שפורסמו ברשת עולה כי סביבת הנהג נטולת לוח מחוונים, ובמקומו יש תצוגת נתונים עילית על השמשה. במרכז הקונסולה יש מסך מגע עגול ענק עם מתגים תחתיו. מיני צפויה לצייד את הדגם החדש גם במערכות בטיחות מתקדמות מאלה (המיושנות) של הדגם הנוכחי, המסתפק בבלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: מיני הייתה בתחילת האלף אחד הדגמים הנחשקים בתעשייה, כשהיא מובילה אופנת רטרו מלהיבה. אבל משום מה נראה כי הכיוון הברור שהיה לה בתחילת הדרך (קטנה-שובבה, זריזה וייחודית) הלך מעט לאיבוד, עם מגוון דגמים לא ברור, צמיחה ניכרת בממדים ובעיקר - עם מעט מאוד חידושים ב-20 שנים. לא לגמרי מפתיע בהתחשב בהיעדר התחרות, אבל כן מאכזב.
וכיום זה כבר לא מספיק. מיני חייבת עדכון דחוף אם היא רוצה להמשיך ולהשאר רלוונטית בשוק רכב שמשתנה ומתקדם במהירות גבוהה מאי פעם. ומתכנניה יאלצו לחדש באופן משמעותי, בין היתר עם הנעה חשמלית יעילה במיוחד.