בקצרה:
  • המשפחתית הגדולה של פיז'ו היא היברידית-נטענת ראשונה בקטגוריה
  • כבדה ב-300 ק"ג מהבנזין, חזקה כמוה ומציעה עשרות ק"מ חשמליים
  • תג המחיר יקר ב-10,000 שקלים מהבנזין ומקרב אותה לב.מ.וו 330e
תערובת חשמל: המנוע ההיברידי-נטען ב-508 היא זו המוכרת מדגמים אחרים של היצרנית. עם מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס), ו-225 כ"ס משוקללים. יש גם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. הביצועים: 8.3 שניות, תוספת של שניה לעומת 508 בנזין בעלת הספק זהה, ותודה ל-300 ק"ג של סוללות שצריך לסחוב בכל עת.
מצברי 11.8 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של 57 ק"מ. מעניין לציין כי בשונה ממרבית ההיברידיות הנטענות, תא המטען כאן נותר זהה בנפחו (487 ליטר) לגרסאות הבנזין הרגילות.
מה עוד: רשימת האבזור זהה לגרסת GT הבכירה למעט חישוקי קלים קטנים יותר ("18 לעומת "19) ואי שימוש במצלמת חניה קדמית. הרשימה כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("10), מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי אלקנטרה ומערכת שמע משודרגת של FOCAL. גם אבזור הבטיחות זהה, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: 508 החדשה נראית מעולה, מציעה מפרט סופר-מרשים ונתוני ביצועים נאים, אבל בכל זאת מתקשה בשוק המקומי. גם מכיוון שהיא נושאת עימה תדמית לא מבריקה מהעבר אך בעיקר בגלל תג-מחיר גבוה למדי שממקם אותה הרחק מעל מתחרותיה לקטגוריית המשפחתיות הגדולות דוגמת יונדאי סונטה וסקודה סופרב. הגרסה ההיברידית עשויה אמנם לשפר את מצבה שכן עד שינחתו כאן גרסאות PHEV לסקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט, אין לה באמת מתחרות ישירות. מצד שני, מחירה מקרב אותה למשפחתיות יוקרתיות הממוקמות באופן רגיל הרחק מעליה, למשל ב.מ.וו 330e.