• סוזוקי מציגה דגם נוסף על בסיס טויוטה, הפעם תחת השם סווייס
  • למעט לוגו מותג שונה, אין כל הבדל בינה ובין טויוטה קורולה סטיישן
  • מה אומרים במכשירי תנועה, היבואנית? שיווק מקומי נמצא בבדיקה
שותפות יפנית: הסווייס יהיה דגם שני אותו משווקת סוזוקי באירופה על בסיס טויוטה, אחרי האקרוס שמהווה למעשה אח תאום לראב 4 היברידי-נטען. מדובר בהרחבה של שיתוף הפעולה בין היצרניות היפניות, שהפך אקוטי עבור סוזוקי הנלחמת בצורך לשלם קנסות על חריגה מתקני זיהום האוויר באיחוד האירופאי החל ב-1.1.2021. התפתחות שבגינה גם נעלם הג'ימני הסופר מצליח מאולמות התצוגה שם. עבור השוק המקומי זה עשוי להיות הזדמנות משמעותית למותג, אשר מאז הבאלנו של אמצע שנות ה-90 אינו שחקן משמעותי בקטגוריית המשפחתיות.
מה שונה ביחס לקורולה המוכרת: לא הרבה. למעשה, השוני היחיד הוא בסמלי המותג בחוץ ובפנים, ופגוש קדמי שונה. מי שמחפש את הסיבה האמיתית לשיווק יקבל תשובה בדמות מנוע היברידי שמסייע לסוזוקי להוריד את ממוצע הזיהום של צי הרכב שלה. לתזכורת: מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר ולצדו מנוע חשמלי והספק צנוע של 122 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. הביצועים זהים לקורולה: 11.1 שניות ל-100 קמ"ש, 180 קמ"ש מרביים.
עוד לא ברור האם סוזוקי תציע בעתיד (גם) את תצורות מרכב האצ'בק וסדאן בדומה לגרסת המקור, ובנוסף האם תשווק גם את היחידה ההיברידית החזקה שמוצעת בקורולה באירופה בעלת הספק של 180 כ"ס. אבל בכל מקרה, הסיפור הגדול כאן הוא צריכת הדלק, העומדת לפי טויוטה על נתון מרשים של 30.3 ק"מ לליטר.
מה אנחנו חושבים על זה: יבאונית סוזוקי נהנית מקשרים טובים עם היצרנית, עובדה שמאפשרת לה לרכוש בדרך כלל דגמים במחיר נמוך, להציע בארץ מחיר אטרקטיבי לצרכן ובכל זאת להרוויח סכום נאה על כל מכונית שנמכרת. בנוסף, היא מהיבואניות הבודדות שאינן נשענות באופן מובהק על השוק המוסדי, ולכן אינה "נדרשת" לנפח מלאכותית את מחיר המכוניות המיועדות לשוק הפרטי, כדי שתוכל להעניק הנחות מופלגות לחברות הליסינג. וזו גם הסיבה שכאשר מכשירי תנועה היבואנית פוגעים בול - זו גם הצלחה מיידית במכירות דגמים שונים.
ולכן, אם אכן תגיע לכאן הסווייס ואם טויוטה לא תטיל על סוזוקי מגבלות שיווק במטרה להמנע מקניבליזם, היא בהחלט עשויה להיות מתומחרת היטב וזולה מגרסת המקור. בהתחשב בכך שהקורולה כבר עכשיו היא אחת המשפחתיות הטובות ביותר בשוק הרכב המקומי, גרסה מוזלת שלה תוכל להיות עסקה סופר-מפתה, בעיקר בתקופה הנוכחית. אנחנו מאוד בעד.