מרצדס חושפת GLA חדש, דור שני לרכב הפנאי הקטן בהיצע. הוא ינחת כאן באמצע 2020, ויתמודד מול מתחרים כמו אודי Q3, וולוו XC40 וב.מ.וו X1.
ה-GLA קיבל את העיצוב העדכני של מרצדס, לרבות יחידות תאורה צרות מבעבר, סבכה מודגשת ופתחי אוורור בולטים בפגוש הקדמי, בעוד מאחור הוא דומה ל-A קלאס עליה הוא מתבסס. כמקובל בקטגוריה, לא נפקד מקומם של פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון. עיצוב הפנים דומה אף הוא למכונית הקטנה של היצרנית, לרבות צמד מסכים (בגודל "7 בגרסאות הבסיס או 10.25" בגרסאות הבכירות) - האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמסך מגע, פתחי האוורור בעיצוב צינור פליטה של מנוע סילון, וגלגל הגה עדכני עם מתגים לשליטה בבקרת השיוט במקום הידנית המסורבלת.
כבסיס, משמשת פלטפורמת ההנעה הקדמית העדכנית של מרצדס (MFA), ובהשוואה ל-GLA היוצא הוא קצר ב-1.5 ס"מ (441 ס"מ), אבל רחב ב-3 ס"מ (183.5 ס"מ), ובעיקר גבוה ב-10.5 ס"מ (161 ס"מ). לבסיס הגלגלים נוספו 3 ס"מ (273 ס"מ), ומרצדס מבטיחה בכך שיפור משמעותי למרחב המחייה לנוסעים מאחור. בין היתר, תודות לאפשרות כיוון למרחק של הספסל (14 ס"מ לפנים אחור) בעוד המושבים הקדמיים מוצבים 14 ס"מ גבוה יותר מב-A קלאס, על מנת להעניק תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת יותר. גם תא המטען גדל ב-14 ליטר (435 ליטר).
כל הדגמים יצוידו במתלה אחורי רב חיבורי (לעומת ה-A קלאס המצויידת בקורת מתח בגרסאות הבסיס), כשמרצדס מציינת שהרחבת מפסק הסרנים ב-4.5 ס"מ (מלפנים ומאחור) מסייעת לשיפור ביכולות הדינמיות. זאת, למרות הגידול בממד הגובה ובמרווח הגחון (1+ ס"מ).
היצע מנועי הטורבו בנזין כולל בשלב ראשון, 1.33 ליטר עם 163 כ"ס (7 כ"ס יותר מה-1.6 ליטר בדגם היוצא) בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית ב-GLA200. אלה, מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות (0.6 שניות יותר מהדגם היוצא) בדרך ל-210 קמ"ש מרביים (5 קמ"ש פחות). בנוסף, יוצע גם ה-GLA35 AMG עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 306 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה. הוא יזנק ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
ה-GLA מקבל את מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית, לרבות מערכת המסוגלת לזהות מצבים בהם הנהג לא מתפקד ולזמן את כוחות ההצלה במדינות מסוימות, שמירת נתיב אקטיבית המסוגלת לבצע תמרוני התחמקות עצמאיים, בקרת שיוט אדפטיבית המקבלת מידע על הגבלת המהירות מהמערכת לזיהוי תמרורים, ומערכת התראת שטחים מתים - גם היא משולבת בהיגוי אקטיבי.
מערכת חדשה נוספת שתוצע כאן, מכינה את הרכב לכניסה למנהרת שטיפת רכבים. בלחיצת כפתור אחת מראות הצד מתקפלות, חלונות הצד והשמש נסגרים, חיישן הגשם מנוטרל, בקרת האקלים עוברת לסרקולציה פנימית ומצלמת החניה עוברת לצילום קדמי כדי להקל על תמרון הכניסה למכונה.
הכותב חבר מערכת iCar