בקצרה:
- מאזדה תחשמל את ארסנל הדגמים עד 2025
- מבטיחה כי תוך 9 שנים רבע מדגמיה יונעו בחשמל
- תשקיע במקביל גם בהפקת דלקים מאצות
יצרנית הרכב היפנית מציגה היום (ה') יעדים שאפתניים המסמנים הסטת משאבי פיתוח לכלי רכב חשמליים, מהם היא מציעה כיום רק דגם בודד - ה-MX-30 שנחשף בסוף 2019 ועשוי להגיע לישראל עוד בשנה הנוכחית. החל ב-2022 צפויה היצרנית להשיק בקצב מהיר דגמים חדשים עם הנעה חשמלית מלאה או חלקית, במטרה להגיע ליעד מוצהר של אפס פליטות פחמן עד 2050.
לדברי החברה, בין השנים 2022 ל-2025 יוצגו 13 הדגמים הבאים שיתבססו על פלטפורמה עדכנית - SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture וישווקו בכל העולם
- חמישה היברידיים עם יחידות הנעה מתוצרת טויוטה
- חמישה היברידים-נטענים
- שלושה חשמליים
מאזדה מפתחת גם פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי בלבד, במגוון גדלים ותצורות מרכב, הצפויה לצאת לשווקים בין השנים 2025 ו-2030. היצרנית היפנית הקטנה מדווחת כי עד 2030, לא פחות מרבע מהדגמים שתמכור יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה. כל היתר יהיו היברידיים או היברידיים-נטענים. עוד הודיעה כי תשקיע בפרויקטים לקידום שימוש באנרגיה מתחדשת, בהם מייזם יחודי להפקת דלקים ביולוגיים ממיקרו-אצות.
ומה עם נהיגה אוטונומית, ההייפ הגדול בתעשייה שנדחק הצידה בשנים האחרונות על ידי החשמל (והרגולציה)? למאזדה אין בשורות משמעותיות בינתיים למעט דיווח על הטמעת עתידית של מערכת - שפותחה ומשווקת על ידי יצרנית אחרת - ניטור מצבו הגופני של הנהג ותגובה מיידית לשינויים, כולל עצירה בטוחה בצד הדרך ותקשורת עם מוקד חירום. החל מהשנה הבאה היא תוצג בדגמים הגדולים (קרי, יקרים) יותר, כך מאזדה.