• מיצובישי אאוטלנדר חדש יוצג בפברואר הקרוב, וצפוי לנחות בישראל בחודש יולי
  • מחליף את הדגם הנוכחי שמשווק כאן כבר שמונה שנים, והוא כיום מהוותיקים ביותר בקטגוריה
  • יתבסס על פלטפורמת ניסאן אקס-טרייל עם אפשרות לשבעה מקומות, הפעם גם בגרסה היברידית נטענת
בפעם הרביעית: הדגם החדש יהיה דור רביעי בשושלת רכב הפנאי הראשון של היצרנית היפנית. הוא יחליף את האאוטלנדר היוצא, אחד מהדגמים הוותיקים בקטגוריה שהוצג לפני כמעט תשע שנים, ומבוסס בעצמו על הדור השני מ-2006. עובדה זו לא מנעה ממנו לשמור על פופולאריות רבה, בעיקר הודות לאפשרות לשבעה מקומות ישיבה.
עוד שווה לציין שהאאוטלנדר הבא יהיה דגם חדש מהיסוד שהמותג מציג בארבעה השנים האחרון, מאז השקת האקליפס-קרוס בתחילת 2017. הוא גם יהיה גם דגם ראשון שמיצובישי לא תשווק עוד באירופה, כחלק מתהליך ההתייעלות של המותג, ולכן הוא יגיע אלינו בתקינה אמריקאית.
3 צפייה בגלריה
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר
מה אנחנו יודעים: היצרנית פרסמה תמונת צללית שלא חושפת הרבה מהעיצוב החיצוני. מתמונות ריגול שפורסמו ברשת ניתן לציין כי העיצוב יהיה דומה לקונספט אנגלברג-טורר שהוצג בתערוכת ג'נבה 2019 לרבות סבכה בולטת ויחידות תאורה מקוריות.
ככל הנראה האאוטלנדר יהיה דגם ראשון של היצרנית שיתבסס על פלטפורמה של בעלת הבית רנו-ניסאן, במקרה שלו על האקס-טרייל העדכני. הוא ימשיך להציע אפשרות לשבעה מקומות, עם מרחב מחיה טוב משמעותית הודות לגידול במימדים.
היצע המנועים יכלול מנוע בנזין אטמוספרי, ככל הנראה זהה לניסאן - 2.5 ליטר (181 כ"ס) עם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה כאופציה. בהמשך תוצע גם גרסה היברידית נטענת המוכרת מהאטולנדר PHEV היוצא. שני מנועים חשמליים, האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לגלגלים האחוריים, בעוד מנוע הבנזין ישמש לטעינת המצברים או יחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) במהירות שיוט או בתאוצה חזקה.
3 צפייה בגלריה
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר
מיצובישי אנגלברג-טורר
נזכיר כי האנגלברג-טורר קונספט מצויד במצברים גדולים יותר מהאאוטלנדר הנוכחי מה שמאפשר לו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-70 ק"מ, 25 ק"מ יותר מהדגם הנוכחי. שדרוג נוסף עשוי לבוא מכך שהקונספט אפשר התקנת שורות מושבים שלישית, בשונה מהאאוטלנדר PHEV הנוכחי שאינו מאפשר אותה.
מה אנחנו חושבים: האאוטלנדר החדש הוא אולי אחד הדגמים החשובים ביותר שהציגה היצרנית היפנית מעולם, שכן האפשרות לשרוד בשנים הבאות תלויה בהצלחתו. עוד מוקדם לדעת האם הוא יכול להיות זה שיכניס רוח למפרשי החברה שמיצובישי כל כך זקוקה לו, או יהיה הפרק האחרון בתולדותיה.
אין ספק שכשינחת כאן הוא יציע שיפור משמעותי לעומת קודמו, אבל זה גם עשוי לבוא עם תג מחיר גבוה באופן משמעותי, ולפגוע כך בנקודת החוזק העיקרית שלו כיום.