בקצרה:
  • פיז'ו מחזירה את סדרה 400 לאירופה עם ה-408
  • עם מראה ייחודי ומערכות הנעה מוכרות
  • צפויה לנחות כאן במהלך 2023
סדרה 400: סדרה 400, מהוותיקות בהיצע פיז'ו, העניקה לאורך ההיסטוריה כמה מהמכוניות המשובחות ביותר של תעשיית הרכב בכלל והיצרנית הצרפתית בפרט. למשל 404 הרב שימושית, דרך 405 המשובחת ועד ה-406 המצוינת. כעת חוזרת המשפחה לאולמות התצוגה של היצרנית באירופה, עם 408 חדשה, מכונית שלדברי היצרנית תגשר בין 308 המשפחתית-קומפקטית ל-508 המשפחתית-גדולה.
העיצוב החיצוני, אלמנט שהפך לאחת מנקודות החוזקה (אם לא הנקודה, בה' הידיעה) של דגמי היצרנית כיום, מרשים וייחודי. עם יחידות תאורה מזוהות, אחוריים משתפלים מטה ותוספת פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב. גם סביבת הנהג המוכרת של פיז'ו - והיותר שנויה במחלוקת - נמצאת כאן, עם הגה שתי צלעות, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע המופנה לכיוון הנהג, ומתג צנוע במקום בורר הילוכים קלאסי.
מנועים מוכרים: היצע המנועים הוא המוכר של היצרנית הצרפתית. החל בשלושה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) בגרסת בסיס, והיברידי-נטען המשלב בין מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי בשתי רמות הספק (180 או 225 כ"ס) עם מצברי 12.4 קוט"ש, שאמורים לאפשר כ-60 ק"מ נקיים מזיהום.
כל המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גרסה חשמלית? למרות שהציגה דגמים חדשים אחרים מיד עם אפשרות לנסיעה ללא זיהום, כאן פיז'ו מתעכבת ותחשוף כזו רק בעתיד.
כבסיס משמשת פלטפורמה EMP2 עליה מבוססים כל דגמי הקונצרן, ממשפחתיות קומפקטיות עד רכבי פנאי גדולים. בהשוואה ל-508 היא קצרה ב-6 ס"מ (469 ס"מ) גבוהה ב-7.5 ס"מ (148 ס"מ), עם בסיס גלגלים דומה (279 ס"מ). תא המטען גדול בכ-50 ליטר (536 ליטר) עם תצורת דלת תא מטען חמישית.
מה אנחנו חושבים: פיז'ו, וקונצרן סטלנטיס אליו היא שייכת מסתמנים כמי שלא מותירים כל קטגוריה, גם קטנה או זניחה, ללא נציגות. ה-408 מפתיעה מעט, הן במראה של כמו-רכב-פנאי והן בעובדה שאין לה גרסה חשמלית, אך היא כן צפויה להיות מעניינת מאוד. בעיקר יעניין לגלות האם תציע אף היא איכויות נסיעה גבוהות כבנות המותג האחרות.
באירופה היא ללא ספק תקסום ללקוחות רבים, אבל כאן זה עשוי להיות לה קשה יותר. בעיקר עקב תג מחיר דומה ל-3008 ואולי אף גבוה יותר. ולפחות כרגע, הנהג הישראלי מעדיף ישיבה גבוהה, מראה קרבי ומרכב שימושי.